Turecki koncern BMC wchodzi do Polski – nowa oferta spółki Autobagi Cz.2

Znany turecki producent ciężarówek, autobusów oraz kołowego i gąsienicowego sprzętu pancernego, w tym czołgu podstawowego Altay, koncern BMC – BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. - wchodzi do naszego kraju. W maju bieżącego roku podpisał bowiem stosowną umowę o przedstawicielstwie ze spółką Autobagi Polska.

Samo słowo TUĞRA oznacza pieczęć Khan w języku Oghuz i pieczęć sułtana Imperium Osmańskiego. Nazwa ta z tureckiej perspektywy w pełni oddaje moc i siłę. Pomijając tę ideologiczną otoczkę kilka faktów wydaje się tu być niezaprzeczalnych. Typoszereg przygotowywano całkowicie od podstaw od 2014 roku. Pod względem stylistycznym nie wyróżnia się on jakimiś nadzwyczajnymi fajerwerkami, gdyż raczej jego wzornictwo pozostaje zgodne z aktualnymi europejskimi gustami i tendencjami, bez przeszczepień orientu. Z przodu dominuje potężnych rozmiarów atrapa z wlotami powietrza w kształcie – w uproszczeniu – odwróconego trapezu, z trzema szerokimi, kolorystycznie kontrastowymi listwami także w kształcie – w uproszczeniu – odwróconego trapezu, uzupełnionymi o – też zachowujące ten kształt i układ – górny panel ze zlokalizowanym pośrodku napisem BMC i czarny pas podszybia z wycieraczkami oraz panel dolny wkomponowany w górną partię zderzaka. Po bokach tego zderzaka umieszczono ukośnie poprowadzone osłony z okrągłymi reflektorami, ustawionymi lekko pod kątem, w pionie. Do tego na narożach, na wysokości środkowej atrapy, znajdują się spoilery, powiązane z przetłoczeniami aerodynamicznymi w centralnej partii drzwi. W rezultacie drzwi mają dwa takie wydłużone wybrzuszające przetłoczenia w poziomie – na górze i na dole. Poza tym dolna linia ich okien wznosi się – patrząc od przodu do tyłu.

Wewnątrz kabina również wpisuje się w teraźniejsze trendy i wymagania odbiorców. Ma całkiem nowoczesny kokpit, przednią konsolę, pełny wskaźnik TFT, 7-calowy monitor pokładowego systemu multimedialnego z Bluetooth i nawigacją, duże i pojemne schowki – szczególnie w odmianach dłuższych i wyższych, siedzenie kierowcy z licznymi funkcjami podnoszącymi komfort, lodówkę, łóżka, wielofunkcyjną kierownicę oraz specjalnie zaprojektowany zestaw świateł. Niemniej napęd nie pochodzi od własnych silników, co częściowo może przemawiać na niekorzyść tej propozycji: słabsze jednostki – jak dotychczas – pochodzą od Cumminsa do 400 KM /1700 Nm, mocniejsze od FPT IVECO. FPT IVECO dostarcza mocniejsze wydania 11-litrowego Cursora 11, montowanego również w aktualnym IVECO Stralisie i spełniającego warunki regulacji Euro 6 c. Najmocniejszy nastaw uzyskuje 460 KM. W układzie przeniesienia napędu w wersjach dalekobieżnych jest instalowana 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia przekładniowa ZF Traxon, w typach specjalizowanych, w tym dla sektora budowlanego, wprowadzono mechaniczne skrzynie ZF. Do tego dochodzą tylne osie napędowe Meritor, hamulce tarczowe, za dodatkową opłatą ZF Intarder o mocy 600 kW służący jako opcjonalny hamulec, szeroka gama kabin – w tym krótka, dzienna, długa i długa z podwyższonym dachem – oraz konfiguracje układów napędowych 4x2, 6x2, 8x2, 6x4 i 8x4. Poza tym, zgodnie z wymaganiami w tej materii, Turcy wprowadzili wiele układów odpowiedzialnych za wzrost bezpieczeństwa. Znalazły się wśród nich m.in. układy wspomagania, takie jak automatyczny radar drogi, system hamowania awaryjnego lub system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu.

Teraz te nowoczesne i ciekawe stylistycznie ciężarówki są także dostępne w naszym kraju. Do podpisania umowy przedstawicielskiej pomiędzy BMC a Autobagi doszło w maju bieżącego roku. Na jej podstawie Autobagi zostało jedynym i wyłącznym reprezentantem interesów BMC w Polsce. Jest niezależnym agentem przy wsparciu strony tureckiej odpowiedzialnym za organizację sprawnej sieci sprzedaży oraz sieci obsługi posprzedażnej.

REKLAMA