Tuż przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eActros trafia do normalnej eksploatacji u pierwszych klientów w Niemczech i Holandii Cz.1

Elektryczne ciężarówki są wykorzystywane do transportu wahadłowego w Logistik Schmitt oraz przez Simon Loos i Tevex Logistics w logistyce żywności. Egzemplarze do transportu ładunków w kontrolowanej temperaturze, przeznaczone dla Simon Loos i Tevex Logistics, są zaopatrzone w agregaty chłodnicze FRIGOBLOCK. Dodatkowy pojazd jest konfigurowany dla Remondis jako śmieciarka. Seryjna produkcja eActrosa rozpoczęła się 7 października 2021 roku.

Mercedes-Benz eActros Producent

Cztery prawie seryjne eActrosy zasilane akumulatorem rozpoczynają praktyczną eksploatację na krótko przed rozpoczęciem produkcji seryjnej, co nastąpiło w dniu 7 października 2021 roku. Trzy z nich trafiły do normalnej eksploatacji w transporcie wahadłowym w Logistik Schmitt, który ma siedzibę w północnym Schwarzwaldzie. Następne przejęły zaś dostawca usług logistycznych żywności Simon Loos z Holandii oraz Tevex Logistics z Nadrenii Północnej-Westfalii. Kolejny eActros jest konfigurowany jako śmieciarka dla Remondis – wiodącego podmiotu zajmującego się recyklingiem, gospodarką wodną oraz usługami komunalnymi i przemysłowymi. Te elektryczne ciężarówki zostały zbudowane w ramach próbnego montażu w zakładzie produkcyjnym.

REKLAMA

eActros w Logistik Schmitt: elastyczny i mobilny w ciągłej pracy

Rainer Schmitt, Partner Zarządzający w Logistik Schmitt, mówi „W naszej firmie wczesny prototyp zasilanego bateryjnie eActrosa był poddawany intensywnym testom praktycznym od lipca 2019 roku i wyraźnie udowodnił swoją wartość. Do tej pory w każdych warunkach pogodowych ten pojazd niezawodnie przejechał około 70 000 kilometrów, podczas prawie 7 000 jazd przewożąc łącznie ponad 137 000 jednostek ładunkowych. W ten sposób przewiózł ponad 40 000 ton ładunków. Bardzo się cieszymy, że prototyp jest teraz zastępowany przez prawie seryjnego eActrosa”.

Nowe auto kursuje również między Rastatt i Gaggenau w trybie trzyzmianowym. Podczas jazd do Rastatt przewozi obudowy przekładni, a elementy osi do Gaggenau. Faktycznie przejechane kilometry to łącznie do 300 dziennie. Późniejsze porównanie koncepcji z projektem sieci trakcyjnej eWayBW też będzie stanowić część wieloletniego testu ciężkiej ciężarówki elektrycznej, realizowanego w regionie Murgtal w pobliżu Rastatt i Gaggenau. Sam Daimler Truck nie planuje wprowadzenia pojazdów trakcyjnych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA