Tuż przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eActros trafia do normalnej eksploatacji u pierwszych klientów w Niemczech i Holandii Cz.2

Elektryczne ciężarówki są wykorzystywane do transportu wahadłowego w Logistik Schmitt oraz przez Simon Loos i Tevex Logistics w logistyce żywności. Egzemplarze do transportu ładunków w kontrolowanej temperaturze, przeznaczone dla Simon Loos i Tevex Logistics, są zaopatrzone w agregaty chłodnicze FRIGOBLOCK. Dodatkowy pojazd jest konfigurowany dla Remondis jako śmieciarka. Seryjna produkcja eActrosa rozpoczęła się 7 października 2021 roku.

Mercedes-Benz eActros Producent

Z Simon Loos lokalny transport neutralny pod względem emisji CO2 w Holandii

Simon Loos, wiodąca firma usług logistycznych z siedzibą w Holandii, będzie korzystać z eActrosa wyposażonego w zabudowę chłodniczą do wykonywania dostaw dla sieci supermarketów Albert Heijn. Codzienna jazda eActrosem rozpoczyna się w regionalnym centrum dystrybucji Alberta Heijna w Delfgauw w prowincji Holandia Południowa. Stamtąd e-ciężarówka zaopatruje w towary suche i świeżą żywność o kontrolowanej temperaturze sklepy-supermarkety w różnych miastach regionu, w tym w Rotterdamie, Hadze i Delft. eActros będzie jeździł przez siedem dni w tygodniu, każdego dnia pokonując do 300 kilometrów w lokalnej operacji neutralnej pod względem emisji CO2. Akumulatory będą ładowane przez noc w centrum dystrybucji w Delfgauw, gdzie Albert Heijn właśnie oddał do użytku swoją najnowocześniejszą stację szybkiego ładowania.

REKLAMA

Wim Roks, Fleet Manager, Simon Loos, stwierdza „Jako wiodący w Holandii dostawca usług logistycznych, w naszej strategii naturalnie kładziemy duży nacisk na zrównoważony rozwój. W naszej flocie doświadczenie z alternatywnymi systemami napędowymi zdobywamy od 2014 roku. W zeszłym roku rozpoczęliśmy bardzo udany praktyczny test pierwszego eActrosa w dynamicznej dystrybucji 24/7 do supermarketów Albert Heijn. Z dumą wprowadzamy także do użycia nowego preseryjnego eActrosa. Nasza codzienna praca przyniesie znaczne korzyści pod względem elastyczności, ponieważ w porównaniu z prototypem zasięg jazdy eActrosa znacznie się zwiększył. Chętnie dowiemy się, czy ładowanie między wyjazdami będzie w ogóle konieczne, chociaż w bazie jest dostępne szybkie ładowanie. Wraz z Albertem Heijnem i Mercedes-Benz Trucks czekamy na nowe doświadczenia, które w nadchodzących miesiącach możemy zdobyć z ciężarówką i przygotują nas one do wejścia do stref zerowej emisji, które zostaną wdrożone od 2025 roku”.

Tevex Logistics: Zrównoważony transport żywności

Tevex Logistics z Rheda-Wiedenbrück planuje używać nowego eActrosa do pracy wielozmianowej. Logistyczna spółka zależna Grupy Tönnies każdego dnia będzie transportować własne wysokiej jakości produkty spożywcze do różnych klientów w większym obszarze lokalnym. Firma spodziewa się, że ciężarówka pokona dziennie do 600 kilometrów. Elektryczna ciężarówka będzie ładowana w stacji ładowania na terenie firmy we wschodniej Westfalii. Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający Tevex, mówi „Wzorcowy projekt z udziałem eActrosa Mercedes-Benz to kolejny krok w strategii zrównoważonego rozwoju t30 Tevex Logistics, logistycznej spółki zależnej Grupy Tönnies. Chcemy stać się najbardziej zrównoważoną na rynku firmą wytwarzającą produkty spożywcze. Logistyka odgrywa kluczową rolę w redukcji śladu węglowego naszych produktów”.

eActros jako śmieciarka w Remondis

Kolejny eActros jest już konfigurowany i będzie używany przez Remondis jako pojazd do zbiórki śmieci. Firma zajmująca się utylizacją odpadów planuje wykorzystać eActrosa w centrum Kolonii do utylizacji odpadów dla klientów komercyjnych. Ponadto planowany jest test w miejskiej zbiórce od domu do domu. Peter Lindlar, dyrektor zarządzający REMONDIS Wertstoff-Recycling GmbH & Co. KG, stwierdza „Z niecierpliwością czekamy na elektryczną przyszłość i redukcję CO2 w centrum miasta”.

Innowacyjny agregat chłodniczy FRIGOBLOCK dla eActrosa

Dwa eActrosy w Simon Loos i Tevex Logistics są wyposażone w urządzenia chłodnicze firmy FRIGOBLOCK do transportu w kontrolowanej temperaturze. Francesco Incalza, prezes Thermo King na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział „Wraz z narastającym tempem zmian i innowacji w transporcie chłodniczym, doświadczenie Thermo King i FRIGOBLOCK w zakresie elektryfikacji sprawiło, że jesteśmy zaufanym partnerem szanowanych liderów branży, takich jak Mercedes-Benz Trucks. Podstawą naszej strategii jest ciągłe poszukiwanie nowych sposobów wprowadzania innowacji w łańcuchu chłodniczym i napędzania elektryfikacji w branży transportowej. Inteligentna, innowacyjna konstrukcja agregatu FK25i FRIGOBLOCK zapewnia naszym klientom wymierne korzyści i pomaga w dalszym rozwoju technologii elektrycznych pojazdów chłodniczych, aby zminimalizować wpływ działalności transportowej na środowisko”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA