REKLAMA

Tzw. Drzwi Miejskie Scania – Scania City Door spełniają i przewyższają standardy bezpieczeństwa

Zaprojektowanie nowej kabiny typu L z City Door okazało się trudnym wyzwaniem dla inżynierów Scanii. Zasadnicza kwestia dotyczyła tego, jak zapewnić bezpieczeństwo, gdy kluczowa część konstrukcji kabiny, która została już zweryfikowana w drodze symulacji i fizycznych testów zderzeniowych, ma zostać wymieniona?

Scania kabina Producent

Kierownik projektu Pelle Ingemansson ze Scania Special Vehicles mówi „Odkąd dodaliśmy City Door do istniejącej kabiny, musieliśmy dostosować podstawową konstrukcję poszycia kabiny. Wiedzieliśmy, że nacięcie poszycia może wpłynąć na wytrzymałość, nośność i bezpieczeństwo, co wymagałoby ponownej certyfikacji”. Współpracując z urzędem certyfikacji RDW, inżynierowie firmy modyfikowali projekty do uzyskania zadowalających wyników, osiągając i przekraczając wysokie kryteria prawne UE, a w niektórych przypadkach nawet przekraczając rygorystyczne wewnętrzne standardy Scanii.

REKLAMA

Duże wyzwania dla inżynierów Scanii

Nie ma wątpliwości, że hartowane podwójne szkło w drzwiach pękłoby w przypadku zderzenia, ale mimo to poszycie i struktura nośna kabiny musiałyby wytrzymać i amortyzować uderzenie. Dlatego wszystkie obliczenia oparto na ościeżnicy bez szyby. Powyższe spowodowało zwiększenie poziomu sił przechodzących przez poszycie i strukturę kabiny, lecz podczas dostosowywania projektów osiągnięto wyższy teoretyczny współczynnik bezpieczeństwa. Wszystko to wymagało wielu iteracji projektowych. Na przykład wzmocnione ramy drzwi i podłoga kabiny pozostałyby wystarczająco nienaruszone, aby przenosić siły uderzenia przez kabinę z powrotem na tylną ścianę. Kolejną zmianą jest to, że fotel pasażera został nieco przesunięty do tyłu, aby zagwarantować lepszą ochronę i zwiększyć powierzchnię podłogi podczas wsiadania i wysiadania. Ostatecznie ta ciężarówka jest teraz certyfikowana jako tak samo bezpieczna, jak wszystkie inne ciężarówki. Ingemansson dodaje „Teraz wiemy, że możemy zapewnić kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo przy normalnej prędkości autostradowej, co jest ważne, gdyż ciężarówka będzie jeździć nie tylko z małą prędkością w miastach”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA