Założenia
- 12+ mil na galon - przekroczenie poziomu 12 mil na galon paliwa w testach drogowych, co o 88% zwiększa efektywność frachtu
- Większa efektywność transportu w porównaniu z 50% celem ostatecznym
- 70% więcej oszczędności paliwa w porównaniu z podstawowym modelem 2009 Volvo VNL 670
Wyzwanie
Program SuperTruck Departamentu Energii USA jest współdzielonym, publiczno-prywatnym partnerstwem, promującym badania i rozwój, aby poprawić efektywność transportu wykonywanego przez ciężkie ciężarówkowe zestawy naczepowe klasy 8 z ciągnikami. Program ma na celu przyspieszenie rozwoju zaawansowanych technologii, które nie są obecnie dostępne na rynku.
Koncepcja Volvo
Koncepcja SuperTruck firmy Volvo została zaprojektowana i zbudowana w oparciu o kompletne podejście do pojazdu, poprzez optymalizację ciągnika, naczepy i układu napędowy do współpracy jako jeden wysoce wydajny system.
Cele
Przyjęte wyzwania. Volvo przygotowało ultra-oszczędny samochód ciężarowy do programu Departamentu Energii (DOE) SuperTruck. Celem było radykalne zwiększenie efektywności przewozów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla poprzez ograniczenie limitów zużycia paliwa w ciągnikach drogowych klasy 8.
Podwozie i aerodynamika
Poprzez ponowne zbadanie każdego elementu ciężarówki, Volvo Trucks było w stanie zmniejszyć masę SuperTruck o ponad 3200 funtów.
Montaż ramy aluminiowej
Podwozie SuperTruck jest prawie w całości wykonane z aluminium, tylko śruby trzymające je razem są ze stali. Masa aluminiowej ramy wynosi prawie połowę masy tradycyjnej ramy stalowej i w największym stopniu wpływa na masę pojazdu.
Kompozytowe elementy Aero
Aerodynamiczne owiewki na naczepie zmniejszają masę i minimalizują opór, co znacznie obniża koszty paliwa. Elementy, zrobione przez partnera w programie SuperTruck – przedsiębiorstwo Ridge Corp, zbudowane są z zaawansowanych materiałów kompozytowych dla maksymalnej sztywności i wytrzymałości.
Włókno węglowe
Cały dach, deflektory i boczne owiewki są wykonane z materiałów z włókna węglowego o maksymalnym stosunku wytrzymałości do masy. Jednocześnie partnerzy pracują nad przygotowaniem nowych materiałów kompozytowych o podobnych właściwościach przy niższych kosztach, takich jak odzyskane włókno węglowe.
Komentarze