REKLAMA

US Volvo SuperTruck Cz.2

W 2011 roku koncern rozpoczał projekt SuperTruck – pięcioletnie wyzwanie postawione przez amerykański Departament Energii, aby przygotować ciężarówkę, która zwiększa efektywność transportu o 50%. Tą cieżarówką jest Volvo SuperTruck.

Producent
Fot. Producent

SuperTruck Inspirowane innowacje w ciężarówce Volvo

Udoskonalenia aerodynamiczne

SuperTruck przyczynił się do udoskonalenia zderzaków, podwozia i owiewek dachowych ciągników drogowych serii VNL, począwszy od roku modelowego 2016. Ulepszenia te pomagają zmniejszyć turbulencje powietrza wokół zewnętrznej części pojazdu i poprawić przepływ powietrza pod ciężarówką, wokół opon i szczeliny przy naczepie. Redukcja turbulencji i zakłóceń w przepływie powietrza z ciągnika do naczepy pomaga poprawić oszczędność paliwa.
Technologia turbocompound – turbowspomagania w silniku
Program SuperTruck umożliwił inżynierom Volvo udoskonalenie mechaniki i aerodynamiki nowych przekładni i turbiny, zapewniając szczytową wydajność w optymalnym punkcie dla zintegrowanego układu napędowego. Ponadto nowy układ turbocompound został zaprojektowany, aby odzyskać normalnie zmarnowaną energię w 2017 Volvo D13 z Turbo Compound, pomagając zwiększyć wydajność paliwa nawet o 6,5%. Do tego opatentowany tłok falowy, działający w połączeniu z innymi udoskonaleniami silnika, zapewnia zwiększoną oszczędność paliwa do 2,2% dla jednostek D11 i 2,5% dla jednostek dla D13.

Tłok falowy

Program SuperTruck umożliwił obszerne badania typowej komory spalania i zapewnił inżynierom Volvo możliwość przetestowania nowego projektu tłoka. Ten nowy projekt dodał "falowe" uderzenia z boku miski tłoka, co pozwala bardziej czysto spalić paliwo.

REKLAMA

Układ wtrysku paliwa Common Rail

Dzięki programowi SuperTruck układ wtrysku paliwa został zoptymalizowany pod kątem nowego tłoka. Rozległe testy i symulacje silnika doprowadziły do zastosowania wtryskiwacza o zwiększonym natężeniu przepływu, kącie natryskiwania i charakterystykach ciśnienia, które pozwalają silnikowi pracować cicho i wydajniej spalać paliwo. Sprawdzony system wtrysku paliwa common-rail został dostosowany do silników D11 i D13. Umożliwia uzyskanie wyższego ciśnienia wtrysku, co poprawia spalanie i pozwala na dokładniejszą kontrolę wtrysku.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA