Uderzająca Scania 770S V8 dla kontenerowego zestawu LHV używanego przez Michela Kramera z Hellevoetsluis

W połowie grudnia 2021 roku firma Michela Kramera z Hellevoetsluis odebrała zestaw LHV/LZV, składający się z 4-osiowej Scanii 770S jako wszechstronnego podwozia pod zabudowę 8x2, z zawieszeniem pneumatycznym i najmocniejszym silnikiem V8 na rynku.

Scania 770S V8 Producent

To 4-osiowe podwozie pod zabudowę z osiami w układzie 1+3 – tzn. z tylnym triudemem – ma tylko jedną oś napędzaną, ale aż trzy osie kierowane – dwie pierwsze, w tym przednią w tridemie, w tym samym kierunku, ostatnią zaś – wleczoną – skręcaną przeciwbieżnie, dla poprawy manewrowości. Pojazdy takie są głównie wybierane, gdy kwestia dotyczy operowania po drogach w dobrym stanie – po nawierzchniach utwardzonych oraz gdy konieczne staje się połączenie bardzo wysokiej ładowności, w tym przy ładunkach skupionych, ze zredukowanym promieniem skrętu. Dlatego najczęściej auta takie są zamawiane jako nośniki kontenerów, w tym ze złomem i morskich 20-stopowych, cystern o dużej pojemności oraz żurawi czy podnośników.

REKLAMA

Michel Kramer nabył Scanię 770S V8 8x2 jako część holenderskiego zestawu klasy LHV/LZV, czyli o długości do 25,25 m i dopuszczalnej masie całkowitej 60000 kg. W skład tego zestawu wchodzi jeszcze specjalna podkontenerowa przyczepa podnaczepowa i naczepa. Kramer zamierza bowiem używać tego samochodu w połączeniu z 2-osiowym wózkiem łącznikowym dolly oraz pięcioosiowym podwoziem Broshuis typu B-double – tzn. dwoma połączonymi naczepami LHVCONnect (2+3) connectable containerchassis, z których pierwsza jest 2-osiowa, druga – tylna trzyosiowa. Zestaw taki może zabrać trzy kontenery 20-stopowe lub jeden 20-stopowy i jeden 40- bądź 45-stopowy. Przy czym podwozie zawsze zabiera kontener 20-stopowy, a część przyczepowo-naczepowa dwa kontenery 20-stopowe albo jeden 40- bądź 45-stopowy. Niemniej w momencie zabrania dwóch kontenerów 20-stopowych tandem naczepowy da się rozłączyć na dwie krótsze, niezależne naczepy, każda pod kontener 20-stopowy. Natomiast w sytuacji przewozu kontenera 40- czy 45-stopowego naczepy muszą zostać dalej połączone.

Podmiot przemieszcza przede wszystkim kontenery krajowe z portu w Rotterdamie po kraju oraz pełne kontenery na eksport i z powrotem do portu. W tym celu u jednego ze swoich klientów ma nawet mały depot, dzięki któremu może sam się rozstawić i wyładować. Ważna pozostaje też tu odpowiednia współpraca z klientami, dzięki czemu da się określić odpowiednią ilość kilogramów dla firm spedycyjnych, w zależności od zapotrzebowania zgłaszanego przy obsłudze kontenerów w porcie. To zaś pozostaje znowu ważne w związku z harmonogramem załadunku statków.

Trzy pojazdy Michela Kramera przejeżdżają rocznie od 80000 do 100 000 km. Ponadto firma wybrała teraz Scanię 770S V8 nie tylko ze względu na wieloletnie przywiązanie do tej marki i swoistą legendę V8, ale i z czysto pragmatycznych powodów – u Scanii można bowiem fabrycznie zaznaczyć wystarczającą liczbę opcji. Przy tym kabina typu S jest już bardzo kompletna. Więc oprócz klimatyzatora postojowego i pakietu King of the Road oraz kilku lepszych siedzeń i tym podobnych, odbiorca nie musiał wiele sam robić. Tak, używa innych zasłon, ale wyłącznie ze względu na piękno, gdyż nie będzie ich bardzo potrzebował. Co więcej, cechami szczególnymi tego modelu 770S są lakier i detale. Jak na przykład specjalny sposób wykończenia tyłu tego samochodu. Sam Michel z dumą podkreśla „Nikt tego nie ma”.

Poza tym funkcjonalność została ponownie dobrze odzwierciedlona w konfiguracji osi. Michel dodaje „W tym celu jeździliśmy LHV w składzie B-double. Muszę powiedzieć, że ta ciężarówka z trzema osiami skrętnymi znacznie lepiej trzyma się linii. Ponieważ pod zestawem znajduje się łącznie jedenaście osi, coś się wydarzy. Mogę podnieść aż siedem takich, kiedy jestem pusty, a wówczas steruje się zupełnie inaczej”.

zobacz galerię

REKLAMA