REKLAMA

Umowa obsługowo-naprawcza na 555 wojskowych ciężarówek Scania WLS DEFENCE przedłużona do 31 grudnia 2026 roku

Na początku grudnia 2019 roku została podpisana nowa umowa w sprawie pełnej obsługi serwisowej 555 sztuk ciężarówek Scania Trucks z hakowym systemem załadowczym do obsługi ładunków wymiennych (WLS)

Umowa ta zasługuję na dużą uwagę, gdyż nie dotyczy aut fabrycznie nowych, lecz używanych i to od ponad dekady. W 2005 roku ostatni pojazd WLS zjechał bowiem z linii montażowej w zakładzie Scania Production Zwolle. Rok później podpisano unikatową umowę serwisową, którą Scania Holandia – spółka zależna Scania AB – zawarła z Ministerstwem Obrony na okres 13 lat. Ten tzw. kontrakt hybrydowy nadal stanowi podstawę partnerstwa, a siły zbrojne wciąż chcą, aby obowiązywał, stanowiąc jedną z podstaw funkcjonowania logistyki i szeroko pojętego wsparcia logistycznego nowoczesnej armii. Ponieważ jednak poprzednia umowa wygasła w listopadzie 2019 roku, zawartą nową na okres aż siedmiu lat. Powyższe oznacza, że pojazdy będą objęte kontraktem wsparcia posprzedażowego przez ogółem dwie dekady – 20 lat!!!
Ciężarówki Scania WLS pochodzące z tzw. 4 serii w dalszym ciągu stanowią – od czternastu lat – ważne ogniwo w systemie logistycznym holenderskich sił zbrojnych. Wciąż mianowicie służą do codziennego wykonywania powierzonych zadań. Część z ich otrzymała także integralnie opancerzone kabiny kapsuły i była wykorzystywana w wielu ważnych misjach międzynarodowych, takich jak ta w Afganistanie. Wszystkie modele są czteroosiowe z napędem na wszystkie koła (8x8) i standardowo wyposażone w wiele funkcji bezpieczeństwa. Długa kabina, w której tylną partię da się łatwo przekształcić w 2 wygodne leżanki do spania, oferuje miejsce dla 5 pasażerów.
Umowa na pełną obsługę serwisową wariantu WLS w dużej mierze posłużyła również za wzór umowy serwisowej na 2037 samochodów Scania Gryphus, które zostaną dostarczone do 2024 roku. W tym celu uzgodniono, że Scania i holenderskie wojsko wspólnie zapewnią utrzymanie pojazdów na podstawie umowy o wykonanie. Oznacza to między innymi, że ciężarówki są serwisowane zarówno w warsztatach Scania, jak i armii. Umowa przewiduje też, że inżynierowie sił zbrojnych są szkoleni przez Scania, aby zagwarantować możliwość pełnej swobody eksploatacji i utrzymania taboru, szczególnie podczas międzynarodowych ćwiczeń i misji.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA