REKLAMA

Unikatowa ciężarówka Volvo FH 8x2 TAG-XL z żurawiem elektrycznym dla BQ Duiker

Niedawno BQ Duiker, specjalizujący się w wyjątkowym transporcie i podnoszeniu śródmiejskim – usługach dźwigowych w centrach miast, otrzymał dwa nowe Volvo FH. Oprócz ciągnika siodłowego z tylnymi osiami w układzie tridem – FH 8x2 opracowano unikatową koncepcję: podwozie FH 8x2 TAG-XL z żurawiem elektrycznym i płaską platformą ładunkową. Aby jednocześnie ciężarówka z żurawiem cechowała się jak najniższą emisją, BQ Duiker zasila FH 8x2 TAG-XL ekologicznym paliwem HVO100. W zależności od życzeń klienta inne pojazdy, w tym ciągnik 8x2 z tylnymi osiami w układzie tridem, również mogą być zasilane HVO100.

Kupując unikatowe Volvo FH na HVO i żuraw elektryczny BQ Duiker robi duży krok w kierunku bezemisyjnej logistyki budowlanej.
Idealna konfiguracja osi
Przesuwając do tyłu kierowaną oś wleczoną dla uzyskania rozstawu osi 3-4 1850 mm, zwiększono ładowność FH 8x2 TAG-XL o 2500 kg. Dało to wyjątkowo wysoką masę całkowitą wynoszącą 41 500 kg. W ten sposób powstała idealna i zwrotna konfiguracja osi dla ciężarówki z żurawiem.
Oprócz podwyższonej masy całkowitej pojazd wyposażono w dynamiczny układ kierowniczy Volvo, zoptymalizowane sterowanie zawieszeniem pneumatycznym oraz podwozie z fabrycznie wysuniętą przednią częścią ramy, które zapewnia możliwość instalacji z przodu – przed przednim zderzakiem – podpory stabilizującej.
Nowe Volvo FH firmy BQ Duiker, zaprojektowane jako 8x2 TAG-XL o dopuszczalnej masie całkowitej 41500 kg i z żurawiem napędzanym całkowicie elektrycznie – dostęp do stref środowiskowych
Ze swojej strony BQ Duiker bardzo chce przyczynić się do tego, aby logistyka budowlana była bezemisyjna. W celu zatem sprostania tej zielonej wizji, nowa ciężarówka jest zasilana hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO), zmniejszającym emisję CO2 nawet o 89%. Wyjątkową cechą tego auta pozostaje także to, że zaopatrzono je w całkowicie elektryczny żuraw, co więcej pierwszy taki żuraw w Europie w kategorii maksymalnego momentu siły udźwigu 100 Tm. Powyższe sprawia, że samochód ten staje się idealny do pracy w miejskich strefach środowiskowych, takich jak Amsterdam. Te strefy środowiskowe do 2025 roku wymagają bowiem normy Euro 6, co oznacza, że BQ Duiker z HVO i elektrycznym żurawiem znacznie wyprzedza te przepisy.
Żuraw – ciągnik 8x2 tridem
Oprócz FH 8x2 TAG-XL z platformą i żurawiem elektrycznym dostarczono Volvo FH 8x2 jako 4-osiowy ciągnik z tylnymi osiami w układzie tridem oraz zakabinowym żurawiem. Egzemplarz ten można używać jako podwozie lub ciągnik siodłowy. W pierwszym przypadku otrzymuje zdejmowaną skrzynię ładunkową o długości 4,50 metra, w drugim sprzęga go się z szytą na miarę, podwójnie rozkładaną i sterowaną hydraulicznie naczepą niskopodwoziową Broshuis. BQ Duike mówi „W połączeniu z ciężkim żurawiem HMF zawieszanym na ciężarówce, to Volvo FH jest naprawdę wszechstronnym urządzeniem do transportu ciężkiego lub wyjątkowego w połączeniu z (ciężkimi) pracami dźwigowymi”.
Rozwiązania transportowe zostały opracowane we współpracy Volvo Group Truck Center, Terberg Techniek, Volvo Trucks Nederland oraz producentem nadwozi Vlarotech.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA