REKLAMA

Uptime – nowoczesna platforma logistyczna oparta o układ telematyczny rodem z Formuły 1 Cz. 1

Mercedes Benz proponuje użytkownikom swoich samochodów nowoczesną mobilną platformę ostrzegającą przed awarią pojazdu FleetBoard Connectivity Mercedes – Benz Uptime.

Producent
Fot. Producent

Ma ona  za zadanie stale sprawdzać status poszczególnych układów. W razie spadku sprawności któregoś z podzespołów pojazdu platforma automatycznie zgłosi pojazd do serwera serwisu Mercedes Benz; ten w czasie rzeczywistym przeanalizuje parametry pojazdu za pomocą zawansowanych algorytmów i wyślę informację wyprzedzającą z zaleceniami zarówno do menadżera floty jak i bezpośrednio na multimedia w kabinie kierowcy. W dalszej kolejności platforma przeanalizuje dane dotyczące położenia zestawu drogowego za pomocą GPS i wskaże serwis w którym będzie możliwe usunięcie danej usterki bądź awarii uwzględniając  przy tym stany magazynowe. Przy pomocy FleetBoard Connectivity analizowany jest też cały układ techniczny w celu optymalnej obsługi pojazdu; dane które trafiają do użytkownika są identyczne jak te z portu CAN. Należy do nich także informacja o poziomie płynów eksploatacyjnych włącznie z AdBlue. Nie zastosowanie się do wskazówek płynących z powołanego przez Mercedesa Centrum analiz w Maastricht Holandia może skutkować poważną awarią oraz unieruchomieniem pojazdu.

Za przesył danych i sprawdzanie stanu pojazdu ze wszystkich czujników, kamer i radarów będzie odpowiedzialny zupełnie nowy  moduł który docelowo ma być  instalowany we wszystkich markach Daimler Trucks o nazwie Connectivity Hardware. Ponadto ma on służyć  jako  interfejs łączący wszystkie aplikacje i usługi łączności.

REKLAMA

 Nowy Actros może łączyć się z światem zewnętrznym za pomocą: Bluetooth, WLAN, sygnałów 4 G, GPS lub USB.

Tak przygotowana platforma jaką jest FleetBoard Connectivity wpływa korzystnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg zmniejszając ryzyko nagłego nieprzewidzianego zatrzymania pojazdu w miejscu nie dozwolonym np. na moście, w tunelu, na zakręcie lub wiadukcie. Ogranicza także czynnik stresogenny związany z nie przewidzianym zdarzeniem jakim zawsze jest awaria pojazdu. Brak możliwości kontynuacji zadania transportowego jak wiadomo  wpływa negatywnie na budżet operatora transportowego obniżając jego przychód oraz zysk wydłużając czas pracy kierowcy daleko od miejsca docelowego.

Platforma w dalszym etapie posłuży zapewne jako wsparcie pojazdom autonomicznym typ Future Truck 2025 gdzie będzie nie zbędna do kontroli sprawności samodzielnie poruszających się zestawów.

Warunkiem skorzystania z możliwości Uptime jest zakup nowego Mercedesa Actrosa.

Wszystkie części artykułu:

Uptime – nowoczesna platforma logistyczna oparta o układ telematyczny rodem z Formuły 1 Cz. 1 - aktualnie czytasz
Uptime – nowoczesna platforma logistyczna oparta o układ telematyczny rodem z Formuły 1 Cz. 2
Uptime – nowoczesna platforma logistyczna oparta o układ telematyczny rodem z Formuły 1 Cz. 3

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA