W zeszłym roku sporą modyfikację przeszła jednostka napędowa OM471 o pojemności 12,8 l, w tym roku podąża za nią mniejsza jednostka OM470 o pojemności 10,7 litra. Dysponuje ona obecnie tymi samymi cechami co jednostka o większej pojemności. Są to sztywna konstrukcja bloku, stabilne tłoki stalowe, dwa umieszczone w głowicy wałki rozrządu z wysokowydajnym napędem kołami zębatymi, asymetryczną turbosprężarką, wydajnym hamulcem silnikowym oraz nowoczesnym system wtryskowym paliwa X – pulse ze wzmocnieniem ciśnienia.
Poprzez poszczególne modyfikacje uzyskano nową wersję o mocy 335 kW (456 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 2200 Nm
W nowym Actrosie zastosowana jest udoskonalona przekładnia PowerShift 3 w której zostały zmodyfikowane koła zębate obu stałych grup preselekcyjnych. Powierzchnie boku zarysu zęba zostały dalece zoptymalizowane w nowym procesie produkcji Superfinisch. Ma to na celu prawie całkowicie wyeliminować powstające tarcie ślizgowe; widoczna powierzchnia zęba jest gładka jak lustro nawet przy dotknięciu palcem nie wyczuwa się porowatości materiału. Wymianie uległ też sprzęt do pomiarów gładkości powierzchni, bo okazał się za mało precyzyjny.
Komentarze