REKLAMA

Ural Automobile Plant zwiększyło dostawy ciężarówek Ural z silnikami gazowymi do spółek zależnych PJSC Gazprom

Uralska Fabryka Samochodów nadal wysyła auta Ural NGV do spółek zależnych największego rosyjskiego koncernu energetycznego PJSC Gazprom. Dostawy ciężarówek zasilanych metanem Ural rozpoczęły się we wrześniu 2020 roku. W 2020 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym liczba wysłanych pojazdów w tej konfiguracji wzrosła o 15%. Do końca 2020 roku do PJSC Gazprom zostanie dostarczonych ponad 100 sztuk sprzętu NGV.

Dostawy ciężarówek Ural wyprodukowanych przez fabrykę samochodów Ural, w których jako paliwo silnikowe są używane sprężony lub skroplony metan z gazu ziemnego, odbywają się nadal do spółek zależnych największego rosyjskiego koncernu energetycznego PJSC Gazprom.

Ural zwiększył dostawy odmian z silnikami gazowymi do spółek zależnych PJSC Gazprom

Dostawy pojazdów NGV dla Gazpromu rozpoczęły się we wrześniu 2020 roku. Są to tzw. autobusy wachtowe, wywrotki, podnośniki hydrauliczne, mobilne warsztaty samochodowe (PARM), cysterny, mobilne agregaty, pojazdy użytkowe, mobilne agregaty do wytwarzania próżni, wersje z manipulatorami żurawiowymi, jednostki produkcji pary (PPU), uniwersalne nagrzewnice silnika (UMP i konserwacja), obrabiarki - wahacze (AROC), itp. Specjalne wyposażenie znajduje się na podwoziach typów: z kabiną klasyczną NEXT (6x6), z kabiną wagonową Ural-M (6x6) oraz na podwoziu Ural-6370 (6x6) o zwiększonej nośności. Kabina NEXT z przednią maską zapewnia wysokie bezpieczeństwo bierne i łatwy dostęp do silnika, natomiast kabina wagonowa przekłada się na lepsze parametry w zakresie manewrowości i nośności. Specjalne nadwozia odpowiadające wymaganiom i potrzebom pracowników służb gazowniczych wykonali partnerzy biznesowi Uralskiej fabryki samochodów – producenci wyposażenia specjalnego tacy jak: Grupa Firm GIRD, Grupa Firm UNISTEAM ™ (Unistim), Chaika-Service.

REKLAMA

Wszystkie pojazdy Ural są zasilane paliwem gazowym. Zasadniczo układ paliwowy tych ciężarówek wykorzystuje sprężony gaz ziemny – metan. Wówczas w kasecie za kabiną znajduje się 11 butli gazowych o łącznej pojemności 230 metrów sześciennych, gwarantującej zasięg do 500 km. Niemniej ponad 20 pojazdów wykorzystuje płynny gaz – dla egzemplarzy zasilanych skroplonym gazem ziemnym pojemność zbiornika kriogenicznego wynosi do 450 litrów, co oznacza zasięg do 900 km.

Generalnie warianty na gaz ziemny łączą komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność z wysoką ekonomicznością i przyjaznością dla środowiska: typy gazowe Ural emitują o 66% mniej tlenków niż odpowiedniki z silnikiem Diesla. Ponadto eksploatacja ciężarówek na paliwie gazowym umożliwia właścicielom tych aut obniżenie kosztów eksploatacji, gdyż paliwo gazowe jest odpowiednio o ponad 50% tańsze niż olej napędowy.

Do końca 2020 roku ponad 100 sztuk sprzętu NGV trafi do spółek zależnych PJSC Gazprom. Poza tym w 2020 roku w porównaniu z rokiem poprzednim liczba wysłanych samochodów na gaz ziemny wzrosła o 15%. Pojazdy te będą eksploatowane w różnych miastach i regionach, od Jugorska i Surgutu po Moskwę oraz tereny na południu.

Ciężarówki marki Ural służą zazwyczaj jako specjalny sprzęt do wykonywania różnych zadań, dostarczania pracowników i zespołów na miejsce pracy, przeprowadzania transportu ładunków itp. Modele z napędem na wszystkie koła, jak w układzie kół 6x6, są zdolne do pracy w pełnych warunkach terenowych i trudnych warunkach klimatycznych, pokonywania bagien, górskich przełęczy, głębokiego śniegu i piasku. Dlatego są bardzo poszukiwane przez różne gałęzie rosyjskiego przemysłu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA