[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Uralski Zakład Samochodowy pokazał samochody zasilane gazem na Międzynarodowym Forum Gazowym w Petersburgu Cz.1

Na 9. Międzynarodowym Forum Gazowym w Petersburgu (Sankt Petersburg), od 1 do 4 października odbywającym się w centrum kongresowo-wystawienniczym ExpoForum, Uralski Zakład Samochodowy – Zakłady Samochodowe Ural – Автозавод «Урал» pokazał wersje zasilane paliwem gazowym. Ekspozycja przedsiębiorstwa obejmowała przede wszystkim ciężarówki z napędem na wszystkie koła: podnośnik hydrauliczny z rodziny Ural NEXT, jednostkę naprawczą i konserwacyjną do maszyn wydobywczych (AROK) z rodziny Ural-M oraz wywrotkę o dużej ładowności Ural-6370. Przedstawiono też wywrotkę z nowej serii szosowej NEXT 6x4 LNG, która wzięła udział w rosyjskim rajdzie gazowym Gas to Motors. Te pojazdy zasilane gazem poszerzają linię sprzętu terenowego i drogowego podmiotu.

Teleskopowy automatyczny podnośnik hydrauliczny Ural NEXT CNG (6x6) bazuje na podwoziu z klasyczną kabiną i wyłącznie pojedynczym, terenowym ogumieniem. Przeznaczono go do podnoszenia i przenoszenia ludzi na wysokość do realizacji różnych zadań: instalacji linii energetycznych i komunikacyjnych oraz napraw i konserwacji budynków i budowli. Kosz zaopatrzono w izolację, dzięki czemu operator może wykonywać prace na wysokości do 28 m na liniach przesyłowych i komunikacyjnych o napięciu do 2000 V bez przerw w zasilaniu w przypadku braku opadów. Samochód ten napędza 4-suwowy silnik gazowy YaMZ-536 o mocy maksymalnej 310 KM, spełniający klasę ekologiczną „Euro-5”. W kasecie za kabiną znajduje się 9 butli gazowych, dwie kolejne są umieszczone po lewej i prawej stronie ramy. Ich całkowita objętość wynosi 280 m³ przy ciśnieniu 200 atm, co daje zasięg do 500 km.

REKLAMA

Drugim wystawianym egzemplarzem było urządzenie do naprawy i konserwacji maszyn wydobywczych w przemyśle naftowym (AROK), posadowione na 3-osiowym podwoziu z rodziny z napędem na wszystkie koła – typ Ural-4320-M CNG (6x6) i wyłącznie pojedynczym, terenowym ogumieniem. Napęd pochodzi od rzędowego silnika gazowego YaMZ-536 o mocy 310 KM. Układ paliwowy wykorzystuje sprężony gaz ziemny metan (CNG). Całkowita objętość paliwa równa się 308 m³ przy ciśnieniu 200 atm, a zasięg auta dochodzi do 600 km. W formie zabudowy wprowadzono izolowany furgon van zrobiony z płyt warstwowych i składający się z dwóch pomieszczeń: pasażerskiego oraz technologicznego. Kompletacja zawiera drzwi z oknem i dolnym wejściem oddzielnie dla każdego z pomieszczeń, okno, składany stolik oraz siedzenia. W sferze zastosowania wśród przewidzianych prac znalazły się spawanie, cięcie gazowe oraz pompowanie – przepompowywanie. Za kontenerem roboczo-bytowym zamontowano skróconą skrzynię ładunkową z otwieraną burtą po prawej stronie, a za tą skrzynią – na tylnym zwisie żuraw-manipulator ze składanymi ramionami, umożliwiający bardziej wydajną pracę podczas załadunku i rozładunku naprawionych przedmiotów i zespołów. W celu pomieszczenia wszystkich tych elementów auto ma kabinę długą, wagonową, z tylnym łóżkiem, pozwalającą na połączenie zwrotności i nośności.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij