[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Uralski Zakład Samochodowy pokazał samochody zasilane gazem na Międzynarodowym Forum Gazowym w Petersburgu Cz.2

Na 9. Międzynarodowym Forum Gazowym w Petersburgu (Sankt Petersburg), od 1 do 4 października odbywającym się w centrum kongresowo-wystawienniczym ExpoForum, Uralski Zakład Samochodowy – Zakłady Samochodowe Ural – Автозавод «Урал» pokazał wersje zasilane paliwem gazowym. Ekspozycja przedsiębiorstwa obejmowała przede wszystkim ciężarówki z napędem na wszystkie koła: podnośnik hydrauliczny z rodziny Ural NEXT, jednostkę naprawczą i konserwacyjną do maszyn wydobywczych (AROK) z rodziny Ural-M oraz wywrotkę o dużej ładowności Ural-6370. Przedstawiono też wywrotkę z nowej serii szosowej NEXT 6x4 LNG, która wzięła udział w rosyjskim rajdzie gazowym Gas to Motors. Te pojazdy zasilane gazem poszerzają linię sprzętu terenowego i drogowego podmiotu.

Następnym wariantem promowanym na międzynarodowym forum gazowym była wywrotka z długą, wagonową kabiną, napędem na wszystkie trzy osie i silnikiem gazowym CNG – typ Ural-6370 (6x6), cechująca się zwiększoną ładownością – do 18500 kg i tylnozsypową skrzynią ładunkową o pojemności do 16 m³. Ze względu na ponowne założenie na ogóle kół wyłącznie pojedynczego ogumienia z bieżnikiem terenowym – jak wskazuje Ural – ma ona tzw. zwiększone zasoby operacyjne, przez co przyda się na budowach z nieukończonymi drogami czy pokonywania ciężko przejezdnych dróg dojazdowych. Ze względu na przewidywane trudne warunki eksploatacji oraz możliwe przeciążenia ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą wzmocnione podłużnice ze stali stopowej o grubości 10 mm. Konstrukcja tej ramy zapewnia także niższe położenie platformy wywrotki dla zwiększenia stabilności pojazdu podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych. Do tego relatywnie wysoką ładowność gwarantują wzmocnione osie napędowe. Wybitnie terenowa kompletacja obejmuje jeszcze całkowicie metalowy zderzak przedni z okrągłymi reflektorami i mocno ściętą partią dolną, co przekłada się na wzrost kąta natarcia i tym samym poprawę parametrów geometrycznych w terenie oraz zdolności do poruszania się w trudnych warunkach drogowych. W skład instalacji gazowej wchodzi łącznie 13 butli o sumarycznej pojemności 1120 litrów, co oznacza zasięg do 510 km. Gazowy silnik o mocy 407 KM pozwala na utrzymanie parametrów trakcyjnych i dynamicznych na poziomie tradycyjnych odpowiedników, a układ butli gazowych zachowuje parametry zasięgu na poziomie analogów zasilanych olejem napędowym.

Ekspozycję przedsiębiorstwa na forum zamykała szosowa wywrotka z klasyczną kabiną Ural NEXT 6x4 LNG. Zaopatrzono ją w butle gazowe, a wzięła ona udział w wyścigu Gas to Motors w całej Rosji. Wywrotkę tę przeznaczono do transportu ładunków masowych. Jej zasadniczym wyznacznikiem jest montaż systemów paliwowych w dwóch wersjach: systemu magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz systemu zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). W zależności od wymagań klienta ciężarówka ta może bowiem otrzymać jeden lub drugi system. Dla odmiany z systemem LNG zapasy paliwa wyrażone w metrach sześciennych gazu ziemnego mogą sięgać od 245 do 490 m³, przy zastosowaniu systemu CNG od 110 do 220 m³. Ładowność wywrotki określono na 14500 kg, objętość jej skrzyni ładunkowej na do 16 m³. Napęd pochodzi od 6-cylindrowego silnika gazowego YaMZ-536 z linii z zapłonem iskrowym, spełniającego normę czystości spalin Euro-5. Przy tym ergonomiczna kabina z nowej generacji NEXT zapewnia kierowcy wygodną i bezpieczną codzienną pracę, nawet w trudnych warunkach drogowych na dłuższych dystansach.

REKLAMA

Eksploatacja pojazdów zasilanych gazem pozwala ich właścicielom obniżyć koszty użytkowania, ponieważ gaz jest o nawet ponad 50% tańszy niż olej napędowy.

Modele zasilane gazem poszerzają linię sprzętu terenowego i drogowego Ural. Co więcej, ze względu na swoje cechy konstrukcyjne, mogą pracować w trudnych warunkach drogowych i klimatycznych – w szerokim zakresie temperatur. W porównaniu z innymi podobnymi autami charakteryzują się m.in. łatwością pokonywania terenów podmokłych oraz możliwością przejazdu przez brody o głębokości ponad półtora metra czy rowy o szerokości do dwóch metrów bądź zagłębienia i strome podjazdy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij