REKLAMA

Uralski Zakład Samochodowy rozpoczął składanie na linii montażowej nowego terenowego modelu Ural-9593 o zwiększonej ładowności

We wrześniu 2020 roku Uralska Fabryka Samochodów rozpoczęła składanie na linii montażowej całkowicie nowego czteroosiowego modelu Ural-9593, w układzie napędowym 8x8 i o powiększonej do 44000 kg dopuszczalnej masie całkowitej.

Ural 8X8 Producent

W 2020 roku zmontowanych i sprzedanych zostanie 7 takich pojazdów: są to podwozia do ciężkiego żurawia, instalowanego przez ich wytwórcę – Czelabińskie Zakłady Mechaniczne Chelyabinsk Mechanical Plant (ChMP – Челябинскuӣ механическоӣ завод (ЧМЗ). Tak skompletowane auta zostaną przekazane klientowi korporacyjnemu – Surgutneftegas PJSC.
Zasadnicze zalety Urala-9593 stanowią układ napędowy 8x8 i cztery osie, przekładające się na równomierny i optymalny rozkład nacisków oraz oznaczające lepszą zdolność do jazdy w terenie i ładowność. Szczególnie, że dopuszczalne obciążenie na dwie przednie osie może osiągnąć 18000 kg, z kolei obciążenie tylnego tandemu 26000 kg. Ładowność – w zależności od ostatecznej kompletacji – dochodzi do 30000 kg. Do tego istnieje możliwość montażu dłuższych zabudów, o dlugości do 8 000 mm, co rozszerza opcję instalacji specjalnych ciężkich nadwozi do różnych celów, w tym budowlanych, dźwigowych oraz dla sektorów naftowego i gazowego.
Po raz pierwszy szerokiej publiczności Ural-9593 został zaprezentowany w 2017 roku na Międzynarodowych Targach „Construction Equipment and Technologies 2017” w Moskwie – od 2018 roku Bauma CTT RUSSIA. Następnie zmontowano partię pilotażową, z której jeden z egzemplarzy – pięćdziesięciotonowy żuraw samochodowy firmy ChMP - jest testowany w pododdziałach Surgutnieftiegazu. Ta próbna eksploatacja zaowocowała dalszą kooperacją z tym partnerem biznesowym i dostawą serii siedmiu kolejnych takich maszyn.
Ciężarówkę wyposażono w silnik YaMZ-653, spełniający klasę ekologiczną "Euro-5" oraz uzyskujący maksymalne – moc 422 KM i moment obrotowy 2000 Nm. Z jednostką tą współpracują 16-biegowa skrzynia przekładniowa i 2-biegowa skrzynia rozdzielcza. Poza tym wprowadzono wyłącznie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym, wzmocniony stalowy zderzak przedni z dolną osłoną spodu silnika i długą, dzienną kabinę sypianą z leżanką, o ulepszonej ergonomii oraz izolacji cieplnej i akustycznej.
Model Ural-9593 powstaje na głównej linii montażowej przedsiębiorstwa wraz z innymi odmianami. Jest to możliwe, ponieważ na tej linii da się złożyć aż 250 odmiennych modyfikacji aut marki Ural.
Pavel Yakovlev, dyrektor generalny fabryki samochodów Ural, stwierdził „Na podwoziu Ural znajduje się szeroka gama specjalnego wyposażenia, a lista ta stale się powiększa. Istnieją jednak nadwozia, który można zainstalować tylko na podwoziu o zwiększonej nośności. Są to ciężkie żurawie, betonomieszarki i inne specjalistyczne urządzenia na potrzeby naszych klientów. A dzisiaj wykonaliśmy to zadanie - przygotowaliśmy nowy pojazd: jest to podwozie przeznaczone do umieszczania na nim ciężkich jednostek. Wraz z wprowadzeniem na rynek ciężkiego „Urala” w układzie napędowym kół 8x8 i o dopuszczalnej masie całkowitej 44 ton fabryka samochodów Ural przeszła do klasy pojazdów ciężkich, w których nie była jeszcze reprezentowana”.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA