Ustanawiając nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy: DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+ Cz. 10

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową generację ciężarówek Premierowe modele z serii XF, XG i XG+ oferuje wysoką jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz przodujący poziom komfortu. Produkcja tych aut ruszy w październiku 2021 roku.

W sferze komfortu na pokładzie nie mniej ważną rolę pełnią właściwe warunki termiczne. Dlatego, w celu zagwarantowania najwyższego komfortu pracy, pojazdy premierowej generacji standardowo otrzymują system automatycznej regulacji temperatury lub w pełni zautomatyzowany układ klimatyzacji, dostępny jako opcja. Nowością jest w pełni zintegrowany układ klimatyzacji postojowej, dostępny jako opcja w modelu XG+ i przeznaczony do automatycznego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza kabiny podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym.

REKLAMA

Znaczący wkład w wyjątkowy komfort nowej generacji pojazdów ma jeszcze niezwykle niski, zredukowany o połowę, poziom hałasu i drgań wewnątrz oraz miękkość jazdy. Również w tym obszarze XF, XG i XG+ wyznaczają nowy standard w branży.

Kolejny kluczowy atrybut to doskonałe właściwości jezdne. Nawet w najtrudniejszych warunkach na drodze nowa generacja zabezpiecza mianowicie najwyższe komfort i stabilność. Wydłużenie przedniej części kabiny o 160 mm wiązało się z koniecznością zastosowania nowego podwozia. Nowo zaprojektowane i usztywnione belki poprzeczne oraz nowe aluminiowe przednie zabezpieczenie przeciwnajazdowe zapewniają wyjątkową wytrzymałość na skręcanie i małą masę (+/- 38 kg), co gwarantuje niedościgniony komfort kierowcy. Efekt ten osiągnięto też dzięki nowemu zawieszeniu kabiny z nową konstrukcją tłumika drgań i zintegrowanym uchwytom. Zawieszenie tylnej osi zostało z kolei przeprojektowane w taki sposób, aby obejmowało nową geometrię oraz nowe położenie siodła, co w przypadku typów XG i XG+ oznacza większy rozstaw osi, równy 4000 mm, przekładający się na doskonałe właściwości jezdne i sterowność. Całkowicie nowy układ kierowniczy charakteryzuje się natomiast wspaniałą charakterystyką kierowania przy niewielkim wysiłku.

Oczywiście każdemu wprowadzeniu nowości towarzyszą obawy, nie będzie ona skutecznie pozbawiona chorób wieku dziecięcego. Jak stwierdza DAF, zapewnienie przodującej jakości, niezawodności i trwałości zawsze było — i pozostanie — najwyższym jego priorytetem. Procesy rozwoju przedstawicieli premierowej generacji bazują na zasadach projektowania Design for Six Sigma oraz Automotive Spice, dla których przeprowadzono audyty na poziomie 2 i 3, co jest wyjątkowym osiągnięciem w przypadku branży pojazdów ciężarowych. Na etapie badań odbyły się obszerne testy koncepcyjne, obok pełnego zestawu testów funkcjonalnych, trwałości i niezawodności wykonanych w Centrum Technicznym DAF oraz w ramach prób drogowych. W całej Europie do codziennej eksploatacji przekazano klientom ponad 150 egzemplarzy testowych. Próby u pierwszych klientów – tzw. launch/test customers – dotyczyły 40 osób. W ten sposób przed rozpoczęciem produkcji nowej generacji firma uzyskała ekwiwalent około 20 milionów kilometrów pokonanych w transporcie długodystansowym. Powyższe oznacza gruntownie przebadane i przetestowane rozwiązania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA