Ustanawiając nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy: DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+ Cz.12

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową generację ciężarówek Premierowe modele z serii XF, XG i XG+ oferuje wysoką jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz przodujący poziom komfortu. Produkcja tych aut ruszy w październiku 2021 roku.

Kolejne usprawnienie dotyczy układu końcowego oczyszczania spalin EAS. Został on przeprojektowany i na nowo poprowadzony tak, aby zapewnić wysoką wydajność. Kluczową rolę odgrywają tutaj najkrótsza droga od wylotu spalin z silnika do wlotu do układu EAS w celu uzyskania najniższych strat temperatury spalin i osiągnięcia najwyższej możliwej wydajności procesu oczyszczania – powyższe jeszcze bardziej minimalizuje więc straty ciepła pomiędzy silnikiem a układem EAS, pozwalając osiągnąć najwyższą możliwą efektywność.

REKLAMA

W rezultacie otrzymano niezwykle wydajny silnik o doskonałych osiągach oferowanych zarówno podczas jazdy, jak i hamowania: o niższym poziomie emisji CO2, rocznym okresie międzyobsługowym i masie niższej o 10–15 kg, co przyczynia się do poprawy ogólnej wydajności pojazdu. Ogólnie nowy silnik i technologie oczyszczania spalin oraz zaawansowane funkcje zarządzania ciepłem odpowiadają za nawet 3% dodatkowego obniżenia zużycia paliwa z całkowitej wartości redukcji, wynoszącej 10% - o 2/3 poprawy w tej sferze to więc zaleta poprawionej aerodynamiki, reszta stanowi skutek usprawnień w układzie napędowym, tzw. inteligentnym zarządzaniu wybranymi komponentami oraz innych, drobnych usprawnień.

XF, XG i XG+ są także standardowo wyposażone w zautomatyzowaną skrzynie biegów ZF TraXon nowej generacji. Zastosowano w nich nowe technologie, takie jak automatyczny dobór biegu przy ruszaniu w zależności od obciążenia, zaawansowane funkcje predykcyjne – rozszerzone funkcje przewidywania oraz (opcjonalnie) funkcja szybkiego ruszania. Urge-to-move. W efekcie układ napędowy jest wydajny i przyjazny dla środowiska, a ciężarówki mają doskonałe parametry jezdne. Przykładowo w sferze inteligentnego sterowanie zużyciem paliwa wśród nowych funkcji prognozujących przekładni TraXon znalazły się najnowszej generacji tempomat przewidujący oraz nowe funkcje EcoRoll, pod koniec zjazdu ze wzniesienia umożliwiające osiągnięcie prędkości do 93 km/h. Zoptymalizowana funkcja EcoRoll zapobiega niepotrzebnemu hamowaniu i związanym z tym stratom energii. Ponadto funkcja predykcyjnego ograniczenia prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, w połączeniu z jeszcze sprawniejszym hamulcem silnikowym MX Engine Brake, eliminuje potrzebę stosowania Intardera, co zmniejsza masę własną auta i podnosi sprawność.

Kolejne udoskonalenie stanowią wysokowydajne tylne osie napędowe. Pojazdy nowej generacji są dostępne z 8- bądź 9-tonowymi osiami przednimi oraz z szeroką gamą tylnych osi napędzanych w wersjach 11,5-tonowej oraz 13-tonowej. Osie napędowe mogą być wyposażone też w zwolnice i w razie konieczności występować razem z osią pchaną lub wleczoną. Pełny zakres dostępnych przełożeń tylnej osi zapewnia najlepszą możliwą wydajność w każdym zastosowaniu. Aby dalej zoptymalizować parametry, obniżono poziom oleju i zmieniono łożyska mechanizmu różnicowego, w ten sposób redukując straty spowodowane tarciem. Zastosowano także zaciski hamulcowe nowej generacji, nie tylko lżejsze oraz bardziej wytrzymałe, ale i wyposażone w system aktywnego zwalniania zacisków, zapobiegający stratom w wyniku tarcia, gdy hamulce nie są w użyciu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA