Ustanawiając nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy: DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+ Cz.3

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową generację ciężarówek Premierowe modele z serii XF, XG i XG+ oferuje wysoką jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz przodujący poziom komfortu. Produkcja tych aut ruszy w październiku 2021 roku.

XF startuje teraz od nowa – co więcej DAF wprowadza nie tylko jego bezpośredniego następcę, ale zupełnie nową generację XF. Zastosowano w niej całkowicie nową kabinę z o 160 mm wydłużoną partią przednią, co zapewnia najlepszą w branży aerodynamikę, najwyższą sprawność i najniższy poziom emisji CO2. Wydłużona przednia część kabiny pojawiła, gdyż w praktyce firma skorzystała z możliwości, jakie dają nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów, co pozwoliło na dalszą wielowymiarową optymalizację konstrukcji pojazdu. Następny wyróżnik nowej generacji XF to o 75 mm niżej położoną podstawa kabiny w porównaniu z utytułowanymi i uznanymi modelami XF Space Cab i Super Space Cab, w dalszym ciągu znajdującymi się w ofercie. W połączeniu z dużą szybą przednią i bardzo nisko położoną krawędzią okien novum przekłada się więc na bezkonkurencyjną widoczność, przyczyniając się do osiągnięcia najwyższego w branży poziomu bezpieczeństwa, głównie w przypadku szczególnie narażonych użytkowników dróg.

REKLAMA

Poza modelem XF firma wprowadza modele XG i XG+, tworząc nowy segment rynku wersji najwyższej klasy, który w maksymalnym zakresie wykorzystuje zmienione przepisy dotyczące mas i wymiarów. Nazwa XG stanowi tu bowiem dalszy etap rozwojowy po XF – G to mianowicie następna litera w alfabecie po F. Oba typy flagowe, oprócz przodu wydłużonego o 160 mm, cechuje dodatkowe 330 mm długości tylnej części kabiny, co przekłada się na niezrównaną przestrzeń do pracy, życia i snu. Co więcej, pozycja podstawy kabiny modeli XG i XG+ znajduję się o 125 mm wyżej niż w przypadku nowej generacji XF. Płaska podłoga oznacza zaś optymalne połączenie łatwego wejścia z zaledwie 3 stopniami i doskonałej pozycji siedzenia, gwarantującej doskonałą widzialność bezpośrednią. Ogólnie nowa generacja modeli XF, XG i XG+ łączy w sobie największą w klasie wydajność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy.

Dla podkreślenia nowości DAF wskazuje, że kompletnie nowa paleta kabin jest produkowana w kompletnie nowej części zakładu, wzniesionej tuż obok obecnej wytwórni w belgijskim Westerlo – wzniesiono tam nową fabrykę, by budować w niej te nowe kabiny.

Na tej m.in. podstawie koncern wskazuje, że to pierwsza europejska ciężarówka przygotowana zgodnie z nowymi europejskimi przepisami odnośnie do mas i wymiarów. Ponieważ – jak wskazano – pracowano nad nią siedem lat i w tym okresie zmieniały się pewne kwestie formalne – w całym tym procesie należało zachować odpowiednią elastyczność, by produkt w momencie swojej komercjalizacji w pełni spełniał obowiązujące regulacje.

W aktualnych realiach biznesowych nowe kabiny mają do spełnienia kilka ważnych funkcji:

  • przełożenie się na redukcję kosztów eksploatacji;
  • zabezpieczenie załodze właściwego poziomu bezpieczeństwa biernego i przyczynianiu się do podwyższania bezpieczeństwa czynnego;
  • zagwarantowanie właściwego poziomu komfortu na pokładzie w trakcie pracy, wypoczynku i snu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA