Ustanawiając nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy: DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+ Cz.5

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową generację ciężarówek Premierowe modele z serii XF, XG i XG+ oferuje wysoką jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz przodujący poziom komfortu. Produkcja tych aut ruszy w październiku 2021 roku.

Poza tym, aby uniknąć zakłóceń przepływu powietrza, zastosowano aerodynamiczne uszczelnienia oraz podjęto wiele działań mających na celu optymalizację przepływu powietrza za grillem. Zoptymalizowana aerodynamika za przednim grillem stanowi pochodną montażu takich elementów, jak osłony wokół chłodnicy powietrza i chłodnicy silnika, prowadnice przepływu, deflektory i bariery turbulencji zamknięte osłony wnęk kół.

REKLAMA

Ogólnie zachowano generalne zasady dotychczasowego wzornictwa XF – jednym słowem nowa kabina, chociaż przygotowana od postaw, mocno nawiązuje do swojej legendarnej i utytułowanej poprzedniczki, różniąc się od niej wizualnie tyle, ile różnić się musi. Warto tu wskazać, że kolor wprowadzenia to odpowiednio dobrany żółty, co ma nawiązywać do zachodu słońca we Włoszech.

Następny ważny element stanowi wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego i czynnego, będący pochodną wdrożenia wielu rozwiązań w szeregu powiązanych obszarów. Są to:

1. w zakresie bezpieczeństwa czynnego:

  • najlepsza w klasie widoczność bezpośrednia z kabiny wskutek instalacji przedniej szyby i szyb bocznych z nisko umieszczonymi krawędziami oraz opcjonalne okno krawężnikowe w drzwiach i składany fotel pasażera;
  • nowoczesne systemy kamer tworzony przez system DAF Digital Vision oraz DAF Corner View;
  • pełne, najwyższej jakości oświetlenie LED;

2. w zakresie bezpieczeństwa biernego:

  • najwyższy w klasie poziom bezpieczeństwa biernego w następstwie wprowadzenia: solidnej konstrukcji kabiny ze zintegrowanymi strefami zgniotu oraz montażu unikatowego systemu zaprogramowanego przesunięcia kabiny (ProCaDis);
  • pełna gama nowych funkcji bezpieczeństwa;
  • elektroniczny hamulec postojowy, hamulec naczepowy przy niskiej prędkości, asystent hamulca postojowego

Do tego dochodzi najlepsza ergonomia w branży, będąca m.in. pochodną wdrażania filozofii „dłonie na kierownicy, wzrok na drodze”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA