Ustanawiając nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy: DAF wyprzedza przyszłość wprowadzając Nową Generację pojazdów XF, XG i XG+ Cz.8

DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie nową generację ciężarówek Premierowe modele z serii XF, XG i XG+ oferuje wysoką jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz przodujący poziom komfortu. Produkcja tych aut ruszy w październiku 2021 roku.

Najwyższy poziom komfortu kierowcy zaczyna się od doskonałej dostępności kabiny z zaledwie trzema stopniami, rozmieszczonymi w stylu wygodnej „klatki schodowej”, w XF ustawionymi w układzie 335+335+325 mm, z kolei w XG i XG+ z płaską podłogą – 375+375+375 mm. W efekcie w XG i XG+ poziom podłogi poprowadzono o 130 mm wyżej. Aby ułatwić dostęp, niezależnie od typu, da się przesunąć kierownicę do położenia skrajnego wysunięcia do przodu.

REKLAMA

Ten wysoki poziom komfortu załoga odczuwa też podczas pracy, odpoczynku i snu. Po zajęciu miejsca kierowca ma do dyspozycji najwięcej na rynku opcji regulacji fotela i kierownicy. Na przykład sama kolumna kierownicy otrzymała szeroki zakres regulacji w pionie i poziomie – te regulacje są połączone — od poziomej do takiej, jaką można uzyskać w standardowym aucie osobowym. Dzięki temu każdy kierowca może znaleźć idealną pozycję zapewniającą najwyższy komfort jazdy. W XG i XG+ w celu zwiększenia wygody są dostępne opcjonalnie obrotowe fotele kierowcy i pasażera. Fotele te obracają się o 110°, przez co z łatwością da się je ustawić w relaksujące położenie, zapewniając relaks w komfortowych warunkach po długim dniu w trasie. Składany fotel pasażera stanowi natomiast wyposażenie standardowe wszystkie przedstawicieli nowej generacji. Zwiększa to swobodę ruchów w kabinie. Co więcej, fotel ten zabezpiecza nieograniczoną widoczność przez drzwi Vision Door z oknem widoku na krawężnik i pozwala uzyskać więcej przestrzeni w kabinie. Istnieje także możliwość złożenia opcjonalnego zagłówka fotela drugiego kierowcy, przez co można go w sprytny sposób złożyć w stolik, niezwykle praktyczny w użyciu z leżanki.

Do tego dochodzi nowocześnie i ergonomicznie wykonania tablica rozdzielcza, zaprojektowana w taki sposób, aby sprzyjać optymalnemu zakresowi bezpośredniego widzenia. By wszystkie kluczowe informacje były od razu widoczne, obejmuje ona dwa w pełni cyfrowe wyświetlacze. Atrakcyjny, środkowy – na tablicy wskaźników – o średnicy 12˝ umożliwia pokazywanie wszystkich informacji dotyczących pojazdu. Kierowca może na nim wybrać jeden z dwóch wzorów układów i cztery poziomy informacji – za pomocą pokrętła na kierownicy kierowca może z łatwością wybierać pomiędzy nowoczesnym a klasycznym wyglądem oraz wybierać poziom prezentowanych informacji. Ustawienia wyświetlania można również dostosować do własnych potrzeb, ponieważ istnieje możliwość konfiguracji zgodnie z osobistymi preferencjami i gustem, co zapewnia szerokie pole dla personalizacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA