VDL Groep dba o autonomiczny transport Aviko

VDL Groep nadal umacnia swoją pozycję w sferze „inteligentnej” mobilności.

VDL Producent

VDL Automated Vehicles opracował autonomiczny pojazd wyposażony w w pełni elektryczny układ napędowy VDL E-Power, który sprawia, że procesy logistyczne stają inteligentniejsze, bezpieczniejsze i bardziej zrównoważone.

REKLAMA

Aviko uruchomiło pierwszy transporter ruchu mieszanego VDL (MTT – Mixed Traffic Transporter). Mrożone frytki i inne specjały ziemniaczane są przewożone w sposób autonomiczny i przyjazny dla środowiska na terenie zakładu przetwórcy ziemniaków w Steenderen, z produkcji w fabryce z przeznaczeniem do przechowywania w chłodni.

Dzisiejsze łańcuchy dostaw wymagają w pełni zintegrowanych zrównoważonych rozwiązań logistycznych. Ogólna platforma VDL MTT z autonomicznym zasilaniem bateryjnym jest dostępna z szeroką gamą dostosowanych do potrzeb klienta nośników ładunku i systemem ładowania akumulatorów. Platforma podwoziowa może być połączona z wybraną zabudową do transportu np. palet, pojemników lub rolek papieru. Platformę MTT obsługuje dedykowane oprogramowanie do zarządzania flotą, połączone z systemem zarządzania logistyką użytkownika końcowego za pośrednictwem specjalnej aplikacji obsługiwanej w pełni cyfrowymi funkcjami i zdalną diagnostyką.

W Aviko w Steenderen do 60 europalet na godzinę z mrożonymi produktami jest automatycznie ładowanych, transportowanych i rozładowywanych przez klimatyzowaną zabudowę, zastępując tradycyjne, obsługiwane ręcznie zestawy ciężarówka-naczepa.

System bezpieczeństwa i nawigacji

Jedna z największych innowacji nowej platformy MTT polega na integracji własnego systemu bezpieczeństwa i nawigacji VDL. Korzystając z danych generowanych przez czujniki, pojazd jest nie tylko naprowadzany po zamierzonej trasie, ale także przewidywane są ruchy innych użytkowników drogi. Aplikacje opracowane przez VDL analizują trasy do pokonania na podstawie rysunków terenu. Aplikacje te służą też do monitorowania osiągów pojazdu i zdalnego rozwiązywania wszelkich usterek. W Aviko dane generowane przez aplikacje są udostępniane Uniwersytetowi Twente i Wyższej Szkole Zawodowej Arnhem Nijmegen w celu dalszej poprawy wydajności wdrożenia. Ten projekt był częściowo możliwy dzięki prowincji Geldria.

15 firm

Przy opracowywaniu i realizacji VDL Mixed Traffic Transporter współpracowało 15 firm. Gert-Jan Janssen Reinen – dyrektor ds. łańcucha dostaw w Aviko Innowacja, mówi „VDL pomogło nam znaleźć bezpieczne, zrównoważone i innowacyjne rozwiązanie dla naszego transportu między fabryką a naszym nowym magazynem chłodniczym. W ciągu ostatnich dwóch lat w Steenderen zbudowaliśmy najbardziej zrównoważony magazyn chłodniczy w Holandii. We współpracy z VDL rozpoczęliśmy proces rozwoju, aby znaleźć bezpieczne i zrównoważone rozwiązanie dla transportu między fabryką a magazynem chłodniczym w ramach naszego transportu wewnętrznego. Zasilani energią elektryczną, którą wytwarzamy za pomocą paneli słonecznych na dachu magazynu chłodniczego, możemy teraz transportować nasze produkty „bardziej ekologicznie” i ciszej. Wielki krok w realizacji ambicji Aviko w zakresie zrównoważonego rozwoju”. Potwierdzenia to starszy wiceprezes Edwin Willems z VDL Groep: „VDL jest liderem zrównoważonego transportu ciężkiego w dziedzinie pojazdów zautomatyzowanych. Nasza wiedza i doświadczenie w dziedzinie elektryfikacji, łączności, autonomicznej jazdy i mobilności jako usługi, w połączeniu z bezpieczeństwem i designem, są w pełni stosowane na tej platformie MTT. Od 2011 roku VDL korzysta z ponad 170 zautomatyzowanych pojazdów kierowanych w portach ECT (Rotterdam), PSA (Singapur) oraz na terenach przemysłowych BASF (Ludwigshafen). Transporter ruchu mieszanego VDL, który działa u naszego partnera Aviko, stanowi doskonały dalszy rozwój naszej pozycji”.

Specyfikacja – Transporter ruchu mieszanego VDL dla Aviko:

Maksymalna prędkość: 15 km/h, w zależności od trasy i sytuacji na drodze

Zasięg: 8 godzin jazdy na jednym ładowaniu baterii

Silnik elektryczny: moc 84 KW, moment obrotowy 1100 Nm

Akumulatory o pojemności brutto: 144 kWh

Masa własna: 10 000 kg

Maksymalna waga całkowita: 36 000 kg

3 osie, napęd 6x2

Wymiary: szerokość 2,55m, wysokość podwozia: 1,07m, długość podwozia: 11m; podobny do standardowej ciężarówki.

Okres zwrotu 3-5 lat, w zależności od wdrożenia

REKLAMA