VLK Recycling kupuje dwa hakowce Scania V8

Po raz pierwszy od 10 lat VLK Recycling z Noordwijk kupuje dwie nowe Scanie. Na prośbę swojego kierowcy, właściciel i dyrektor Jan i Andries van Leeuwen zdecydowali się na nowe podwozie pod zabudowę w układzie napędowym 8x2, z obniżoną kabiną typu R i silnikiem V8 o mocy 580 KM tylko z SCR. Pojazd ten na tyle zaintrygował nabywcę, że jeszcze przed dostawą pierwszego egzemplarza firma zamówiła drugą Scanię V8 o identycznej specyfikacji.

Scania V8 Producent

Andries mówi „Oczywiście nie będzie tak charakterystycznego samochodu dla wszystkich. Niemniej ten kierowca jest z nami od lat i czasami chcesz zrobić coś więcej. Ta Scania V8 z kierowaną przednią osią i wleczoną osią ostatnią to naprawdę jego marzenie. Jednocześnie zostało to dobrze przemyślane.” Ta ciężarówka będzie woziła głównie złom, będący ciężkim ładunkiem. W rezultacie konfiguracja 8x2 z kierowaną osią przednią i wleczoną osią ostatnią w połączeniu z 10-tonową osią przednią z resorami piórowymi zapewnia optymalny rozkład masy. „A to jest dla nas ważne. Ponieważ oprócz instalacji hakowca VDL na samochodzie mamy również żuraw. Chcemy umieścić go jak najdalej do przodu. Dlatego zdecydowaliśmy się na żuraw Palfinger Epsilon 18 ton/m z podniesionym siedziskiem. Dzięki temu podczas załadunku kierowca może dokładnie przyjrzeć się zabudowie, co jest bezpieczniejsze. Po zamontowaniu obniżonej, wydłużonej kabiny dziennej, siedzenie to ładnie obraca się tuż nad dachem kabiny. To pozwoliło nam zbudować żuraw jeszcze bardziej kompaktowo przy tylnej ścianie. Za pomocą inteligentnego stopnia po lewej stronie i dodatkowego uchwytu kierowca może wejść na żuraw ze swojego siedzenia. Zdecydowaliśmy się też na wersję XT ze stalowym zderzakiem, osłonami reflektorów i nieco solidniejszymi obudowami lusterek”.

REKLAMA

Od 1951 roku VLK Recycling zbiera papier, metale i odpady budowlane. „Naszą specjalnością jest rozdzielanie tak zróżnicowanego zbioru materiałów w jak największym stopniu na pojedyncze strumienie produktu, co ułatwia przemysłowi pracę w obiegu zamkniętym. To nasz model rozliczeniowy, na pewno nie musimy polegać na kilometrach. Wręcz przeciwnie, od lat staramy się, aby nasze jazdy były jak najkrótsze. To zawsze działało dla nas dobrze, ale odkąd pojawiło się dobre wsparcie IT, stało się to dla nas niemal formą sztuki”. Według Van Leeuwena ta wydajność przynosi jeszcze więcej. „Od 70 lat pracujemy, aby poprzez dobrą przedsiębiorczość jak najwięcej uwagi zwracać na ludzi i środowisko. Teraz nazywa się to CSR i dzięki naszej znanej metodzie pracy jesteśmy od razu całkiem nowocześni. Ale jeśli zorganizujesz pracę w taki sposób, że możesz przebywać blisko domu w promieniu maksymalnie 25 kilometrów, to naturalnie masz także mniejszy wpływ na środowisko i klimat. Wtedy wydajność i troska o środowisko naturalne idą w parze.”

Według Van Leeuwena fakt, że nowa Scania została wyposażona w silnik V8 o mocy 580 KM, jest całkowicie na życzenie jego kierowcy. Tu Van Leeuwen porusza jedną ze swoich podstawowych obaw. „Myślę, że prawdziwa Scania jest tylko jedna: z ośmioma cylindrami. Ewentualnie 580 KM to trochę przestronna strona, ale zawsze jeździmy z przyczepą. Ponadto jest to Euro 6d i przy naszym niskim przebiegu wytrzymuje długo. Co więcej, lubisz mieć dobrego kierowcę w swojej firmie, gdyż nie możesz szybko znaleźć nowego. Coraz trudniej jest znaleźć i utrzymać dobrych kierowców. Oczywiście zaczyna się od dobrej nagrody. Ale jeśli zakup Scanii również pomaga, wiem, co robić”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA