REKLAMA

VOLVO FMX 8x8 C-Ride dla K.R. WisMan

K.R.Wisman & Zn. B.V. jest firmą transportową i wykonującą prace ziemne. Jako podwykonawca – podmiot kontraktowy została założona przez dwóch braci – Klaasa i Roelofa Wismana, początkowo funkcjonując pod nazwą Gebr. Wisman. W 1971 roku doszło do jej podziału na dwa niezależne organizmy. Klaas kontynuował realizację operacji transportowych, którymi teraz zajmują się jego synowie – Geert i Klaas. Obecnie przedsiębiorstwo to świadczy usługi transportowe oraz oferuje roboty ziemne i usługi kontraktowe. Jedna z takich usług polega na dostarczaniu piasku i ziemi do prywatnych ogrodów

Niedawno K.R. WisMan zamówił u rodzimego Terberga specjalnie dla niego przygotowany egzemplarz Volvo FMX 8x8.

Rozpowszechniony

To FMX 8x8 będzie używane głównie do prac ziemnych. Fabryka Volvo dostarczyła ten pojazd jako 3-osiowy, w układzie napędowym 6x6, a Terberg Techniek IJsselstein przerobił go na wariant 4-osiowy, w układzie napędowym 8x8, oznaczony jako C-Ride FMX 8x8. Przede wszystkim Terberg Techniek IJsselstein zamontował napędową skręcaną oś pchaną SISU o dopuszczalnym nacisku 11500 kg, aby właśnie przekształcić samochód w wydanie 8x8. Zarówno nowo zamontowana oś, jak i oś tylna mają elektrohydrauliczny układ kierowania. Napędzana przednia oś dostała resory piórowe, a trzy tylne osie otrzymały hydrauliczne zawieszenie i układ poziomowania. Ciężarówkę wyposażono również w system ważenia – sprawdzania obciążenia oraz zwiększono rozstaw osi trzeciej i czwartej dla uzyskania tzw. zwiększonego rozstawu. Powyższe pozwala bowiem na podwyższenie dopuszczalnej masy całkowitej dla konfiguracji solo do 44500-46000 kg.
Bazowa dopuszczalna masa całkowita tego Volvo FMX 8x8 wynosi 44500 kg. Źródło jego napędu stanowi silnik o mocy 460 KM, współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią przekładniową Volvo I-Shift zoptymalizowaną pod kątem specjalnego oprogramowania do jazdy w terenie i z biegami pełzającymi pozwalającymi na bardzo powolne poruszanie się. Poprawia to działanie i bezpieczeństwo, ponieważ zarówno do przodu, jak i do tyłu ciężarówka może jechać z ekstremalnie niską prędkością.

REKLAMA

Nadwozie w postaci wywrotki zostało zamontowane przez Vossebelt

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA