REKLAMA

VSDV zmniejszy koszty i emisję CO2 dzięki zastosowaniu nowych ciągników Volvo FH i FM

Niderlandzka firma transportowa VSDV (Van Straalen de Vries) z Zwaagdijk podpisała zamówienie na prawie 100 nowych ciężarówek Volvo FH i FM. Zamówienie to obejmuje ciężarówki na LNG oraz z funkcją I-Save i z silnikami Turbo Compound. Szczególnie korzystne zużycie paliwa i niska emisja CO2, przewaga z Maut dzięki LNG oraz dobre pole widzenia stanowiły powody, dla których VSDV ponownie wybrało samochody Volvo. Pojazdy te są używane do transportu międzynarodowego i dystrybucji detalicznej.

Volvo Producent

Umowa Volvo z VSDV obejmuje 98 nowych aut FH I-Save 4x2 i 6x2 z silnikami o mocy 460 KM, FH LNG z silnikami o mocy 460 KM oraz FM z silnikami o mocy 420 KM, w tym FM LNG. Dzięki samej funkcji FH I-Save da się zaoszczędzić do 10% paliwa. Zmniejsza to nie tylko koszty paliwa, ale i emisję CO2. Wersje na LNG pozytywnie przyczyniają się też do ograniczenia emisji CO2. Ciągnik LNG średnio emituje 20% CO2 mniej – a mniej paliwa to mniej CO2. Zasadniczym powodem, dla którego VSDV zainwestowała w LNG i I-Save.Rosnące, było zapotrzebowanie klientów na czystsze rozwiązania transportowe, a w szczególności redukcja zużycia paliwa i emisji CO2. Ponadto w wyborze ciężarówek LNG główną rolę odegrała przewaga uzyskiwana dzięki niższej opłacie Maut. Do końca 2023 roku na niemieckich drogach ciężarówki na LNG nie będą bowiem musiały płacić Mautu. W zależności od klasy masowej oszczędności mogą więc wynieść 18,7 centa na kilometr.

Rober van Straalen, dyrektor generalny VSDV, wyjaśnia „Nie uznajemy kompromisów w kwestii osiągów jezdnych, gdyż silnik LNG działa na zasadzie diesla, ale średnio emituje o 20% mniej CO2. To pozwala nam zrobić wielki krok w redukcji emisji CO2. Volvo FH I-Save również emituje mniej CO2, ponieważ po prostu zużywa mniej paliwa. Świadczą o tym między innymi testy przeprowadzone przez TNO, a dowód tego dostarczyły nam ciężarówki. Od kilku miesięcy w naszej flocie mamy samochody Volvo z I-Save. Te ciężarówki charakteryzują się doskonałym zużyciem paliwa i nadal zapewniają bardzo dobre osiągi”.

REKLAMA

Poza tym fakt, że pole widzenia w FM poprawiło się o 10%, spowodował, że VSDV używa FM głównie w dystrybucji detalicznej. Do tego wygląd nowych ciężarówek Volvo był ważnym czynnikiem: nowymi modelami VSDV chce wyrazić swoje uznanie dla swoich kierowców: „Wybierając nowe modele Volvo FH i FM, chcemy trochę docenić naszych kierowców. Codziennie bardzo ciężko pracują. Nasi kierowcy lubią jeździć Volvo i widzimy niski całkowity koszt posiadania. Krótko mówiąc, sytuacja, w której wszyscy wygrywają”, podsumowuje Rober van Straalen.

O VSDV

Van Straalen de Vries powstał w 2004 roku z połączenia rodzinnych firm Van Straalen Transport z Zwaagdijk i De Vries Transport z Spierdijk. Firma świadczy usługi transportu krajowego i międzynarodowego, takie jak przewóz kwiatów i roślin, dystrybucja sklepowa, transport klimatyzowany i transport kontenerów. Aby móc obsługiwać klientów różnego rodzaju, VSDV dysponuje zróżnicowaną flotą 550 ciężarówek.

Pierwsze nowe ciężarówki dla VSDV spodziewane są na holenderskich drogach w kwietniu 2021 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA