[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Van Hool Exqui.City Fuel Cell dla francuskiego miasta Pau

W 2017 roku francuskie miasto Pau złożyło zamówienie w belgijskiej firmie Van Hool na 8 sztuk miejskich niskopodłogowych autobusów – tzw. trambusów – Exqui.City18 FC.

Te jednoprzegubowe autobusy tramwajowe miały być zasilane wodorem. Zastosowany tu układ oparty na ogniwach paliwowych zamienia bowiem wodór i tlen w energię elektryczną poprzez elektrolizę odwróconą. Tak pozyskana energia elektryczna z jednej strony jest wykorzystywana do napędzania pojazdu, a z drugiej strony jej niespożytkowana część jest magazynowana w bateriach litowych w celu uzyskania dodatkowej energii w sytuacji, gdzie i kiedy powyższe okazuje się potrzebne, na przykład podczas odjeżdżania z przystanku czy nagłego przyspieszania. Jedyną emisją z tego pojazdu „zerowej emisji” pozostaje para wodna.

Pokazany na Busworld w Brukseli Exqui.City18 FC miał na tych targach swoją oficjalną premierę: nigdy wcześniej nie zbudowano bowiem autobusu wchodzącego w skład pełnego systemu szybkiego autobusu miejskiego (BRT) w formie zasilanego wodorem jednoprzegubowego 18-metrowego trambusu.

REKLAMA

Konstrukcyjnie Exqui.City18 FC Pau ma pojemność 125 pasażerów. Można go w pełni zatankować w ciągu 10 minut, a może on przejechać około 300 km. Dlatego zapewnia operatorom najwyższy poziom elastyczności operacyjnej oraz wydajności.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij