[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Volkswagen Caddy CNG Cz.2

Coraz częściej producenci samochodów w swojej ofercie mają auta z alternatywnymi paliwami i źródłami zasilania min. samochody z ogniwami wodorowymi, z napędami elektrycznymi czy też na gaz ziemny (CNG).

Fot. Bartosz Wojtowski

Kolejnym atutem VW Caddy CNG Furgon (wersja krótka) jest to, że ma sporą przestrzeń ładunkową mającą 3,2 m³ objętości. Ładowność podawana w kilogramach to aż ok. 700 kg.

Fot. Bartosz Wojtowski

Podczas jazdy można było przekonać się że silnik 1.4 TGI dobrze radzi sobie z masą pojazdu rozpędzając samochód bardzo dynamicznie. Jednostka ta osiąga moc maksymalną wynoszącą 81 kW / 110 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm. Nie dało się też nie zauważyć że w Caddym jest bardzo cicho a w trakcie postoju przy wyłączonym systemie start / stop (czyli przy pracującym silniku) nie słychać go. Silnik bardzo szybko się nagrzewa się do temperatury pracy o czym informuje nas niebieska kontrolka; po jej zgaśnięciu samochód przechodzi automatycznie w tryb zasilania gazem CNG. Niestety to nie my decydujemy czy samochód w danej chwili zasilany jest gazem CNG czy benzyną. Jedyną możliwością przejścia na benzynę jest całkowite zużycie gazu. Producent samochodu zbiornik na benzynę określa jako zbiornik rezerwowy gdyż podstawowym paliwem jest CNG. Samochód był wyposażony w manualną 6-biegową przekładnię; dźwignia zmiany biegów jest usytuowana ergonomicznie, a drogi jej prowadzenia są krótkie i precyzyjne. Zawieszenie bardzo dobrze wybierało nierówności zarówno wzdłużne jak i poprzecznie zapewniając dobry komfort podróżowania.

REKLAMA

Auto ma bezpośredni układ kierowniczy. Minimalna średnica zawracania wynosi 11,1m co jest średnim wynikiem. Kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach; jej dopasowanie ułatwia regulacja w dwóch płaszczyznach. Fotele dobrze trzymają na boki i są wygodne podczas dłuższej podróży. ergonomicznie są usytuowane pokrętła automatycznej klimatyzacji dwustrefowej. Sterowanie komputerem pokładowym i multimediami jest intuicyjne. Multimedia posiadają możliwość obsługi aplikacji smartfonów. System nawigacyjny Discover Media jest wyposażony w cztery głośniki. Wgrana mapa europy jest wystarczająco dokładna.

Fot. Bartosz Wojtowski
Dużym atutem komputera pokładowego są wyszczególnione informacje obrazujące nam zasięg pojazdu na gazie na benzynie i razem.

Zegary na desce rozdzielczej są czytelne; za duży plus uważam wyszczególnione informacje obrazujące nam zasięg pojazdu na gazie, na benzynie i razem. Miało to istotny wpływ na planowanie podróży, bo niestety sieć stacji gazu CNG w Polsce jest jeszcze słabo rozwinięta posiadamy zaledwie kilka stacji z czego na Dolnym Śląsku są dwie. Dla przykładu nasi zachodni sąsiedzi posiadają ich koło dwustu. Sytuacja ma się niedługo zmienić ze względu na nowe rozporządzenie Ministra energii które ma wejść w życie.

Na chwilę obecną jest przygotowany projekt. Zakłada on dofinansowanie do stacji CNG do 50 %; wsparcie na budowę czy rozbudowę nie może jednak przekroczyć kwoty 750 000 zł. Dofinansowany ma też być zakup samochodów z niekonwencjonalnymi źródłami zasilania: elektryczne do 30 % ceny zakupu i nie więcej niż 36 000 zł oraz CNG do 30% i nie więcej niż 75 000 zł na jeden pojazd. Cena bazowa VW Caddy CNG Furgon to 71 880 zł netto, egzemplarz przez nas testowany kosztował 99 030 zł netto czyli 121 807 zł brutto. Volkswagen Caddy CNG należy do samochodów niskoemisyjnych; emisja CO² to jedyne 118g/km. Dzięki temu może wjeżdżać do centrów wielu miast i tam parkować. I jest to jeszcze jedna z zalet tej wersji auta.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij