[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Volkswagen Crafter – Tytan pracy Cz. 2

Główną zaletą konstrukcji Volkswagena Craftera jest jego uniwersalność; dzięki temu uzyskano mnogość konfiguracji. Samochód łatwo wyspecyfikować pod zadania, które występują w danej firmie. My jako redakcja tego wyboru nie mieliśmy, dostarczono nam samochód w bardzo bogato wyposażonej specjalnej wersji zabudowy.

Fot. Bartosz Wojtowski

W miejskich wojażach oraz w trasie wspierał nas tak zwany trzeci pakiet wyposażenia w którego w skład wchodzi kamera cofania i park pilot oraz systemy wspierające pracę i bezpieczeństwo kierowcy. Należą do nich Forward Collision Warning Front Assist – asystent pozwalający uniknąć najechania na samochód poprzedzajacy , Aktywny tempomat ACC działający do 160 Km/h, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, system ostrzegający o martwym polu widzenia Side Assist oraz asystent świateł drogowych Light Assist a także Trailer Assist wspomagający manewrowanie z przyczepą dostępny w Crafterach wyposażonych w hak holowniczy. To bardzo kosztowna opcja wymagająca dopłaty 13 001 zł.

Fot. Bartosz Wojtowski Fot. Bartosz Wojtowski
Dzięki systemowi Park Assist samochód jest w stanie sam zaparkować na wolnym miejscu

Podczas jazdy okazało się, że ta wersja Volkswagena Craftera ma bardzo sztywne zawieszenie, które za dopłatą1021 zł było dodatkowo wzmocnione. Samochód posiada bardzo bezpośredni precyzyjny układ kierowniczy. Ta wersja Craftera jest bardzo dynamiczna; nie raz podczas startu spod świateł auto zostawiało w tyle samochody osobowe.

Fot. Bartosz Wojtowski
Sytem Start & Stop można wyłączyć za pomocą przycisku znajdującego się po lewej stronie kokpitu

System Start Stop szybko i płynie uruchamiał silnik w momencie puszczenia pedału sprzęgła; nie męczył w ruchu miejskim przy dużym natężeniu, a pozwolił zaoszczędzić paliwo. Crafter w ruchu miejskim w dużych ulicznych korkach potrafił spalić nawet i 11,4 litr oleju napędowego na sto kilometrów. W trasie spalenie było niższe, osiągnięcie wyniku poniżej 10 litrów nie stanowiło problemu.

REKLAMA

Za wadę można uznać umiejscowienie gniazda usb którego trochę trzeba się naszukać. Niezbyt trafnie umiejscowione są uchwyty na kubki. Volkswagen Crafter punktuje za to ilością schowków.

Długi czas zastanawiałem się dla kogo mogłaby być tak skonfigurowana i wyposażona wersja Volkswagena Craftera, bo cena egzemplarza testowego przyprawia o zawrót głowy. Wynosi ona 184 208 zł netto (tj. 226 576 zł brutto). W cenie nie jest uwzględniona zabudowa firmy Mobil Car. Auta demonstracyjne rządzą się swoimi prawami; to z reguły najmocniejsze i najlepiej wyposażone wersje. Ale z całą pewnością mógłbym być szczęśliwym użytkownikiem posiadając połowę tych dodatków. Cena modelu bazowego Craftera z tym silnikiem, tzn 2.0 TDI 177 KM (130 KW) i 6 stopniową manualną skrzynią biegów startuje już od 118 350 zł. I taka jest jeszcze do zaakceptowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij