REKLAMA

Volkswagen T6.1 Multivan Highline - klasa biznes. Także w cenie Cz.2

Luksusowy van Volkswagena pod wieloma względami zaskakuje pozytywnie.

VW Multivan T 6.1 Bartosz Wojtowski

Auto na wygodnych pokrytych skórą fotelach mieści z kierowcą siedem osób. Zajęcie miejsc ułatwiają przesuwane elektrycznie tylne boczne drzwi. Je, jak i drzwi przestrzeni bagażowej (też elektryczne) można otwierać z pilota. Elektrycznie sterowany w 12 kierunkach fotel kierowcy wymaga 2830 zł dopłaty, a dwukolorowa tapicerka siedzeń ze skóry „ Nappa” kosztuje 6440,00zł.

VW Multivan T 6.1Bartosz Wojtowski
VW Multivan T 6.1Bartosz Wojtowski

Pod fotelem kierowcy została umieszczona przetwornica, na która zasila jednofazowe gniazdko prądu przemiennego 230. Niestety jest to opcja wyceniona na 810 zł. Na uwagę zasługują dwa zintegrowane foteliki dziecięce umieszczone w drugim rzędzie. Jest to opcja za 3290 zł.

VW Multivan T 6.1Bartosz Wojtowski
VW Multivan T 6.1Bartosz Wojtowski

We wnętrzu umiejscowiony jest również rozkładany obrotowy stolik.

REKLAMA

Pod fotelami rzędu trzeciego wygospodarowano schowki mieszczące m. in. Apteczkę, gaśnicę itp. Wyposażenie. Można zarówno otwierać je od strony przestrzeni pasażerskiej bądź też z luku bagażowego. Wyciągając jedną z szuflad możemy przewieść jakiś dłuższy element typu np. narty.


Sercem testowego Multivana był silnik 2.0 TDI o maksymalnej mocy 146 kW/199 KM osiąganej w zakresie od 3800 do 4000 obr./min. Jest to jednostka wyposażona w doładowanie typu twin turbo. Standardowo współpracuje ona z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Samochód dobrze radził sobie podjeżdżając pod górę. Nawet z kompletem pasażerów nie dostawał zadyszki. Przekładnia płynie i bez żadnych nieprzewidzianych szarpnięć zmieniała bieg na wyższy lub niższy. Zawieszenie dobrze wybierało nierówności zarówno wzdłużne jak i poprzeczne. Ale gdy tył samochodu był nie obciążony podskakiwał trochę nerwowo. Zawieszenie w wersji Highline jest „na sportowo” obniżone od standardowego o 20 mm. Samochód dobrze zachowywał się w ciasnych zakrętach nawet przy większych prędkościach. Ta mocna topowa wersja zaskakuje niskim zużyciem oleju napędowego bez względu z jakiego trybu jazdy korzystamy: eco, comfort, normal czy sport. Spalanie paliwa w trybie mieszanym wyniosło 9,5 litra/100 km. W trasie przy 90 km/h - 6 l/100 km a przy 100 km/h - 7,7 l/100 km. Przy 120 km/h - 8,6 l/100 km, przy 140 km/h - 10 l/100 km. W mieście Multivan potrafił spalić w zależności od stylu jazdy od 10 do 14 litrów na każde przejechane sto kilometrów.
Multivana często będziemy spotykać na europejskich drogach. Ale z pewnością nie w tej wysoko wycenionej wersji. Bazowy egzemplarz wersji Highline kosztuje netto 244 840 zł a testowane auto wzbogacone dodatkowym wyposażeniem wycenione jest na 306 960 zł, co daje brutto kwotę 370 845 zł. W tej cenie wybór luksusowych vanów jest już spory.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA