Auto na wygodnych pokrytych skórą fotelach mieści z kierowcą siedem osób. Zajęcie miejsc ułatwiają przesuwane elektrycznie tylne boczne drzwi. Je, jak i drzwi przestrzeni bagażowej (też elektryczne) można otwierać z pilota. Elektrycznie sterowany w 12 kierunkach fotel kierowcy wymaga 2830 zł dopłaty, a dwukolorowa tapicerka siedzeń ze skóry „ Nappa” kosztuje 6440,00zł.
![]() |
![]() |
Pod fotelem kierowcy została umieszczona przetwornica, na która zasila jednofazowe gniazdko prądu przemiennego 230. Niestety jest to opcja wyceniona na 810 zł. Na uwagę zasługują dwa zintegrowane foteliki dziecięce umieszczone w drugim rzędzie. Jest to opcja za 3290 zł.
![]() |
![]() |
We wnętrzu umiejscowiony jest również rozkładany obrotowy stolik.
Pod fotelami rzędu trzeciego wygospodarowano schowki mieszczące m. in. Apteczkę, gaśnicę itp. Wyposażenie. Można zarówno otwierać je od strony przestrzeni pasażerskiej bądź też z luku bagażowego. Wyciągając jedną z szuflad możemy przewieść jakiś dłuższy element typu np. narty.
Sercem testowego Multivana był silnik 2.0 TDI o maksymalnej mocy 146 kW/199 KM osiąganej w zakresie od 3800 do 4000 obr./min. Jest to jednostka wyposażona w doładowanie typu twin turbo. Standardowo współpracuje ona z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Samochód dobrze radził sobie podjeżdżając pod górę. Nawet z kompletem pasażerów nie dostawał zadyszki. Przekładnia płynie i bez żadnych nieprzewidzianych szarpnięć zmieniała bieg na wyższy lub niższy. Zawieszenie dobrze wybierało nierówności zarówno wzdłużne jak i poprzeczne. Ale gdy tył samochodu był nie obciążony podskakiwał trochę nerwowo. Zawieszenie w wersji Highline jest „na sportowo” obniżone od standardowego o 20 mm. Samochód dobrze zachowywał się w ciasnych zakrętach nawet przy większych prędkościach. Ta mocna topowa wersja zaskakuje niskim zużyciem oleju napędowego bez względu z jakiego trybu jazdy korzystamy: eco, comfort, normal czy sport. Spalanie paliwa w trybie mieszanym wyniosło 9,5 litra/100 km. W trasie przy 90 km/h - 6 l/100 km a przy 100 km/h - 7,7 l/100 km. Przy 120 km/h - 8,6 l/100 km, przy 140 km/h - 10 l/100 km. W mieście Multivan potrafił spalić w zależności od stylu jazdy od 10 do 14 litrów na każde przejechane sto kilometrów.
Multivana często będziemy spotykać na europejskich drogach. Ale z pewnością nie w tej wysoko wycenionej wersji. Bazowy egzemplarz wersji Highline kosztuje netto 244 840 zł a testowane auto wzbogacone dodatkowym wyposażeniem wycenione jest na 306 960 zł, co daje brutto kwotę 370 845 zł. W tej cenie wybór luksusowych vanów jest już spory.
Komentarze