[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Volkswagen e-Crafter - Logistyka 4.0 Cz.1

W czasach turbulentnych zawirowań Volkswagen kształtuje swoją przyszłość poprzez rozwijanie środków zrównoważonego transportu i ekologiczne samochody z serii ID.

Na testy do redakcji trafił wyprodukowany w Polsce w zakładach położonych niedaleko Wrześni innowacyjny samochód dostawczy Volkswagen E- Crafter. Volkswagen w najbliższych latach wykorzysta swoją platformę MEB do budowy 15 milionów samochodów. Platforma MEB to zespół rozwiązań konstrukcyjno – technologicznych służących głównie do budowy aut elektrycznych. Należy też wspomnieć że Volkswagen i Ford łączą ze sobą siły przy budowie samochodów elektrycznych. W przyszłości Ford i Volkswagen będą miały jednakowe udziały. Oba koncerny zainwestują w firmę Argo Ai, która specjalizuje się w oprogramowaniu do sterowania samochodami autonomicznymi (bezzałogowymi) i jest córką macierzystego koncernu - Forda.

W przypadku budowania floty z samochodów elektrycznych nie wyobrażam sobie nie skorzystać z doskonalenia technik jazdy samochodem elektrycznym przez kierowców. Technika ta jest podobna do tej nazwanej jazdą defensywną. Kierowca musi wyczuć jak działa rekuperator energii którego zasada działania zależna jest od prędkości pojazdu.
Volkswagen E – Crafter z zewnątrz na pierwszy rzut oka niczym się nie różni od tych z silnikami wysokoprężnymi. Egzemplarz, który ma być wykonany jako elektryczny musi jednak trafić do fabryki samochodów użytkowych w Hanowerze, gdzie zostanie wyposażony elektryczny silnik synchroniczny EEM85 o mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Zostaną zabudowane również ogniwa litowo-jonowe o pojemności wynoszącej 35,8 kWh.

REKLAMA

Zasięg E Craftera wynosi 173 km (mierzone według normy NEDC). Należy wspomnieć, że norma NEDC wykonywana jest w laboratorium na hamowni. Symulowane są warunki jazdy w mieście i warunki jazdy w trasie.
Badanie w ten sposób trochę odbiega od rzeczywistości, ponieważ w trakcie jazdy dochodzą opory toczenia (współczynnik tarcia) oraz opory powietrza tzw. współczynnik CX.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij