REKLAMA

Volkswagen e-Crafter - Logistyka 4.0 Cz.2

W czasach turbulentnych zawirowań Volkswagen kształtuje swoją przyszłość poprzez rozwijanie środków zrównoważonego transportu i ekologiczne samochody z serii ID.

Bartosz Wojtowski

Właściwe, delikatne obchodzenie się z pedałem przyśpieszenia( potencjometrem) zaowocowało zasięgiem nawet do 160 kilometrów w ruchu miejskim ale bez włączonej klimatyzacji. Samochód z włączoną klimatyzacja jest wstanie przebyć w ruchu miejskim 140 kilometrów. Prędkość maksymalna ograniczona do 90 km/h zmusza kierowcę w trasie do trzymania się prawego pasa. Po za miastem przy naładowanych do pełna akumulatorach Volkswagen E- Crafter był wstanie pokonać około 120 kilometrów

Na stacji ładowania prądem stałym za pomocą złącza  CCS E- Craftera możemy załadować do 85 % pojemności akumulatorów w ciągu 45 min. Z przeprowadzonego testu wynika, że  nie warto samochodu  doładowywać bo trwa to za długo. Lepszym rozwiązaniem jest tzw. pełne ładowanie. Z gniazdka elektrycznego 230V akumulator samochodu ładuje się przez 17 godz. Można zaprogramować w jakich godzinach pojazd podpięty do sieci elektrycznej ma się ładować. Natomiast z Wallboxa ładuje się około 5 godz.  Dodatkowym atutem elektrycznego Craftera są darmowe miejsca do parkowania w centrach miast czy też możliwość poruszania się buspasem. Sieć elektrycznych ładowarek coraz gęściej pokrywa Polskę; niestety stacji szybkiego ładowania jest jeszcze mało. Najbardziej pożądane są te darmowe, które oferuje jedna z sieci stacji paliwowych. 

Mankamentem E - Craftera jest umiejscowienie gniazda ładowania z boku za lewymi drzwiami ponieważ większość ładowarek ma krótki przewód zasilający czasami trzeba było postawić auto pod kątem i zająć  dwa miejsca do ładowania.  

Z przykrością muszę stwierdzić, że prawie w całości wytwarzanie energii elektrycznej w Polsce oparte jest na węglu kamiennym co nijak ma się do „zielonej” energii elektrycznej. Pozostaje mieć nadzieję ,że  ten trend w niedalekim czasie się odwróci.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA