[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Volta – nowy niezależny gracz na rynku elektrycznych ciężarówek

Samochody elektryczne w zdecydowany sposób mogą przebudować ekosystem dzisiejszej strony podażowej taboru. Oto bowiem na przez lata de facto nader skostniały rynek wchodzą całkowicie nowi gracze, nierzadko wcześniej w ogóle nie istniejący, a swoją przygodę w tym biznesie zaczynający jako start-upy. Jednym z nich j est szwedzka Volta Zero.

Zgodnie ze swoim mottem – Dla dzisiejszych miast i przyszłych pokoleń budujemy ciężarówkę elektryczną – podmiot ten postanowił przygotować od podstaw w pełni elektryczną ciężarówkę, specjalnie przeznaczoną do użytku w miastach i wokół nich. Pojazd ten ma mieć wyłącznie napęd elektryczny, co oznacza zero emisji spalin i zero hałasu silnika. Do tego brak silnika wysokoprężnego na pokładzie powoduje, że da się całkowicie przeprojektować kabinę z podejściem ukierunkowanym na kierowcę, aby uczynić auto bezpieczniejszym dla niego samego oraz pieszych i rowerzystów. Dlatego siedzenie prowadzącego dosłownie umieszczono na środku, a kabinę opuszczono, aby zoptymalizować pole widzenia i umożliwić swobodny dostęp z obu stron za pomocą szerokich i wysokich automatycznie przesuwanych drzwi. Zmiany dotyczą także wnętrza, gdzie wprowadzono m.in. ekrany dotykowe, kamery i najnowocześniejsze zaawansowane systemy wspomagania, aby jeszcze bardziej poprawić środowisko pracy kierowcy.

Poza tym pełna elektryfikacja przekłada się na możliwość zaproponowania nieco innego wzornictwa. W tym zakresie w Volta Truck zwracają m.in. uwagę obłe pionowe krawędzie, bardzo duża powierzchnia przeszklona kabiny, wypukła ściana przednia i ciekawe linie świateł, jak ta pozioma na przedniej atrapie, poprowadzona na niemal pełnej szerokości samochodu i na bocznych zaokrąglonych narożach rozchodząca się w dwa odgałęzienia.

REKLAMA

Volta ma być dostępny w wydaniu 2-osiowym, o dopuszczalnej masie całkowitej 16000 kg, z furgonową zabudową, stylistycznie i po części konstrukcyjnie zespoloną z kabiną. Nadwozie to mieści 16 europalet, a wymiary tej przestrzeni ładunkowej prezentują się następująco: wysokość 2200 mm, długość 6900 mm i szerokość 2485 mm. Natomiast wymiary zewnętrzne to: wysokość całkowita 3470 mm, długość całkowita 9460 mm, szerokość całkowita 2550 mm.

Zgodnie ze wstępnymi planami prototyp powinien zostać zaprezentowany tego lata, z kolei seria pilotażowa wejdzie do produkcji seryjnej w 2021 roku. Co więcej, na stronie internetowej firmy już można się rejestrować na jazdy próbne .

Generalnie Volta Truck ma być elektryczny, czysty oraz bezpieczny dzięki nowoczesnej, otwartej i uproszczonej kabinie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA