[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo 7900 Hybrid, o długości 10,6 m na targach TRANSEXPO

Volvo 7900 Hybrid o długości 10,6 m to najkrótszy miejski autobus hybrydowy na rodzimym rynku – jest bowiem o 1,4 m krótszy od standardowego typu 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączaniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą stanowić optymalne rozwiązanie dla wielu miast. W Polsce jako pierwsze na zakup takiego pojazdu zdecydowało się Krosno, które w połowie października odebrało 11 sztuk tego wariantu.

Fot. Jarosław Brach

Egzemplarz prezentowany w Kielcach może pomieścić 80 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Wyposażono go w klimatyzację – oddzielną dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Dodatkowo w takiej wersji istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, pozwalającej na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości po wjeździe do wcześniej ustalonego obszaru. Kierowca jest wówczas informowany o wjechaniu do takiej rejonu, a autobus dostosowuje prędkość do wymaganego tam limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale w sferze poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na tzw. terenach wrażliwych, przykładowo w okolicach szkół, dużych przystanków i punktów przesiadkowych bądź w centrach miast.

Miejskie 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Przy małych prędkościach poruszają się całkowicie bezemisyjnie, przy wykorzystaniu jedynie napędu elektrycznego. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika spalinowego, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. W rezultacie takie odmiany zużywają od 30 do 40% mniej paliwa i emitują od 40 do 50% mniej spalin w porównaniu z odpowiednikami z jednostkami wysokoprężnymi. Są też bardzo ciche, gdyż poziom hałasu w ich pobliżu da się porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy.

REKLAMA

Modele hybrydowe koncern Volvo produkuje seryjnie w swojej fabryce ulokowanej we Wrocławiu od 2010 roku. W Polsce jeżdżą one obecnie w takich miastach jak Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Krosno, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok czy Warszawa. W sumie podmiot sprzedał do tej pory operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach przeszło 2000 hybryd.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij