[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo Bauma 2019

Na przygotowanej wraz z działem odpowiedzialnym za maszyny budowlane – Volvo Construction Equipment – wspólnej ekspozycji, podzielonej pomiędzy jedną z hal i obszerny teren zewnętrzny, w części plenerowej Volvo Trucks wystawiało m.in. ciężki 4-osiowy ciągnik siodłowy – typ FH 16 750 8x4 oraz 5-osiową ciężką wywrotkę kopalnianą FMX 540 10x6.

Fot. Producent

Zbudowano ją w oparciu o standardowe – seryjne 4-osiowe budowlane FMX z wysoko umieszczoną ramą podwozia X-HIGH. W ramach modyfikacji m.in. wzmocniono i wydłużono ramę podwozia oraz dodano tylną – ostatnią oś napędową.

Samochód napędza 6-cylindrowy, rzędowy, 13-litrowy silnik D13K540 w nastawie o mocy maksymalnej 397 kW/540 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2600 Nm, zaopatrzony we wzmocniony hamulec wydechowy VEB+ o maksymalnej mocy hamowania 375 kW. Silnik ten współpracuje z 12-biegową, zautomatyzowaną skrzynią przekładniową I-Shift AT2612F. Osie są ustawione w układzie 2+3. Przy tym tylny tridem tworzą zawieszony mechanicznie przy pomocy wzmocnionych trapezowych resorów piórowych, wzmocniony tandem napędowy RTH3210F o maksymalnym nacisku 32000 kg i oś skręcana przeciwbieżnie dla redukcji promienia skrętu, przy tym ta ostatnia oś ma założone bliźniacze ogumienie, o rozmiarze analogicznym z rozmiarem opon osi tandemu. Poza tym kabina jest krótka, dzienna.

REKLAMA

Rozstaw osi FMX 540 10x6 równa się 4,6 m, z kolei jego nadwozie w formie wzmocnionej kopalnianej wywrotki z wydłużonym przednim daszkiem, osłaniającym od góry kabinę, pochodzi z kieleckiej firmy KH-Kipper. Tę zabudowę – typu W1MV – zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. Cechują ją niższa masa własna i w rezultacie wyższa ładowność oraz brak konieczności stosowania zbędnych wzmocnień na podłodze. Konstrukcję podłogi stanowi bowiem trudnościeralna stal HARDOX HB 450 zaopatrzona w dwa gięcia, a samą podłogę wykonano tylko z jednej warstwy stali. Dzięki wyeliminowaniu zbędnych elementów konstrukcji uzyskano też efekt sprężystości zwiększający trwałość skrzyni. Do tego blacha burt bocznych została usztywniona profilem górnym, opaską tylną i ścianą przednią, a właściwości mechaniczne stali HARDOX HB 450, z której wykonano burty boczne, zapewniają skuteczną ochronę przed uszkodzeniem. Kolejny wyznacznik to półoktagonalna konstrukcja skrzyni i pochylona ściana przednia powodujące, że wyładowywany materiał nie zalega w rogach skrzyni. Podniesiona w tylnej części skrzyni podłoga stanowi także zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie - szczególnie materiału małej frakcji. Duży dach zamontowano zaś w sposób gwarantujący zabezpieczenie profilu górnego ściany przedniej przed elementami spadającymi z góry w czasie załadunku.

Zabudowa W1MV może być używana do przewozu różnych rodzajów ładunków - węgla, antracytu lub rudy metali.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij