REKLAMA

Volvo Buses wprowadza na rynek nową gamę autobusów turystycznych Cz.1

Pod koniec maja Volvo Buses po raz pierwszy pokazało publicznie całkowicie nową gamę autobusów przeznaczonych do przewozów turystycznych, nieregularnych oraz liniowych, czyli obsługi ruchu pasażerskiego na średnich i długich dystansach w ramach komunikacji rozkładowej.

Producent
Fot. Producent

Wprowadzając to novum na rynek koncern zrealizował największy od kilku dekad program modernizacji europejskiej palety autokarów. W porównaniu z poprzednikami pojazdy te oferują nowocześniejszy design, sprzyjającą oszczędzaniu paliwa aerodynamikę oraz możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa. W tym celu zmienione w nich zostało prawie wszystko, od konstrukcji i właściwości jezdnych, po całkowicie inny, współczesny styl. Wskutek tego cechują się one: praktycznie całkowicie przeobrażonym wyglądem zewnętrznym, odmłodzonym wnętrzem, poprawionymi poziomem bezpieczeństwa i komfortem jazdy oraz zredukowanymi kosztami eksploatacji i negatywnym oddziaływaniem na środowisko. W ten sposób powstała całkowicie nowa platforma dla autobusów turystycznych, budowanych według integralnej koncepcji. Przedstawiciele firmy nie ukrywają, że klienci i pasażerowie docenią rezultaty tej pracy.

Aktualnie premierowa linia obejmuje dwa modele bazowe. Są to luksusowy typ 9900 oraz uniwersalny 9700. Zgodnie z założeniami polityki nawet daleko posuniętej, dość mocnej indywidualizacji, każdy z nich może zostać dokładnie dopasowany do specyficznych potrzeb użytkownika, dzięki szerokiej palecie pakietów i opcji wyposażenia. Przy czym, pomimo tych zmian różnicujących, stałe pozostają masy i wymiary. Jednocześnie z oferty wycofano bardziej budżetową wersję 9500, pozycjonowaną na pograniczu segmentów międzymiastowego i turystycznego.

REKLAMA

Różnice pomiędzy starą i obecną generacją widać w samym wzornictwie. Stało się ono ostrzejsze i bardziej dynamiczne, a poprzez przeniesienie wybranych detali z wzornictwa ciężarówek uzyskano większą spójność w tym zakresie. Ten wpływ ciężarówek jest szczególnie widoczny w dolnej partii przodu. Pod znacznych rozmiarów wybrzuszoną szybą czołową czarny panel podszybia z dwoma wycieraczkami połączono – zespolono z umieszczonym niżej panelem koloru czarnego w kształcie odwróconego trapezu, u góry z poziomą metaliczną listwą, pośrodku z listwą poprowadzoną ukośnie i centralnie zlokalizowanym znakiem firmowym. Pod tym czarnym panelem zlokalizowano: po bokach moduły narożne z lekko ku dołowi ukośnymi zintegrowanymi reflektorami, od dołu uzupełnionymi o okrągłe światła przeciwmgłowe w czarnym zagłębieniu, i pomiędzy tymi częściami naroży główny panel, ponownie z motywem czarnego, odwróconego trapezu, ale o mniejszej powierzchni niż trapez wyżej. Boki są już bardziej stonowane, poza 9900, gdzie ciekawy akcent tworzą wznoszące się – patrząc od przodu do tyłu – metaliczne listwy pod dolnymi liniami okien z przodu – między osiami – i z tyłu – od wysokości drugiej osi. Układ tych listew i okien określono jako unikatowy w „kształcie litery Z” („Z shaped”). Natomiast z tyłu ponownie postawiono na motyw dynamizujących wizualnie trapezów. Górny i dolny fragment szyby zakończono trapezami, w tym dolny większym, w kształcie trapezów są także przetłoczenia na atrapie osłony silnika i sama ta atrapa, złożona jakby z dwóch trapezów – górnego mniejszego i dolnego większego, u dołu płynnie przechodzącego w odwrócony trapez w zderzaku. Do tego bardzo ciekawie wzrokowo prezentują się zintegrowane reflektory – pionowe, narożne, wydłużone, od wysokości poziomej linii bocznych pokryw bagażników „wklęśnięte” do środka, dla poprawy własności aerodynamicznych.

Drugi zasadniczy obszar odnowy dotyczy wnętrza. W związku z faktem, że w przewozach turystycznych i liniowych duży nacisk kładzie się na zabezpieczenie pasażerom przyjemnej jazdy, podmiot wiele zainwestował w rozwiązania podnoszące komfort. Skutecznie izolowane nadwozie zapewnia niski poziom hałasu i drgań. Układ klimatyzacji – z klimatyzatorem ładnie wkomponowanym w przednią partię dachu – utrzymuje stałą, przyjemną temperaturę, bez względu na warunki panujące na zewnątrz. Ergonomiczne fotele pasażerów zostały zaprojektowane przez samo Volvo. Wiele uwagi projektanci poświęcili też stronie wizualnej i jakości materiałów. Podróżnych otacza stonowana i zrównoważona kolorystyka z gustownymi połączeniami tkanin oraz skóry z metalowymi detalami. W dodatku wyposażone w nowe kierownicę i oprzyrządowanie stanowisko kierowcy, chociaż obecnie płynnie zintegrowano z resztą pojazdu, lecz nadal chroni ono prywatność konieczną dla utrzymywania koncentracji i pełnej kontroli. Ogólnie wnętrze zaprojektowano tak, by dostarczać osobom na pokładzie luksusowych wrażeń. Kwestia dotyczyła bowiem tego, aby przygotować nowoczesną, funkcjonalną i przyjazną przestrzeń z własnym charakterem.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA