REKLAMA

Volvo FH LNG w niderlandzkich zestawach LZV ecocombi Cz.1

W Niderlandach wchodzą do eksploatacji wydłużone zestawy o podwyższonej dopuszczalnej masie całkowitej – LHV/LHZ, z ciężarówkami z silnikami zasilanymi paliwem gazowym.

Przyjmując – pomimo zgłaszania pewnych istotnych zastrzeżeń, że mimo wszystko gaz ziemny zalicza się do paliw kompleksowo bardziej proekologicznych niż olej napędowy i w związku z tym jego stosowanie w drogowym transporcie towarowym przekłada się na określone korzyści prośrodowiskowe, wdrożenie LNG w zestawach LHV/LZV oznacza jeszcze:

  • niższe jednostkowe koszty przemieszczania;
  • zredukowane przeliczeniowe zużycie paliwa, w tym przy uwzględnieniu wykonanej pracy przewozowej;
  • ograniczoną emisję substancji szkodliwych w przeliczeniu na przemieszczoną jednostkę ładunku i ogólnie wykonaną pracę przewozową.

FH LNG w zestawie LZV ecocombi dla De Winter Logistics

Winter Logistics z Honselersdijk wprowadził do eksploatacji ciężarówkę Volvo FH 460 LNG 6x2 z wózkiem i przyczepą. Kombinacja LHV służy do klimatyzowanego – w kontrolowanych temperaturach – transportu produktów z sektora kwiaciarskiego między różnymi lokalizacjami w Holandii i Niemczech. Pojazd ten dostarczyło Volvo Group Truck Center.

REKLAMA

Dyrektor Eric de Winter mówi „W rzeczywistości jesteśmy łącznikiem między hodowcami, aukcjami i eksporterami. Zapewniamy, że produkty kwiatowe docierają do klientów w kraju i za granicą”. Odbywa się to z sześciu lokalizacji w północnej i południowej Holandii oraz jednej w Niemczech. Wydłużony zestaw Ecocombi służy do transportu między oddziałami w Holandii i Niemczech. De Winter Logistics wybrał ciężarówkę Volvo FH 460 LNG 6x2 .
De Winter komentuje „Dziennie będziemy tą ciężarówką pokonywać około tysiąca kilometrów, a naszym punktem wyjścia jest jak najbardziej zrównoważony rozwój. Dlatego zdecydowaliśmy się na ciężarówkę Volvo LNG: zrównoważone rozwiązanie do transportu jak największej ilości towarów z wymiany przy możliwie najniższym śladzie CO2. Zmniejszamy emisję CO2 nawet o 40% dzięki połączeniu LNG i LHV. Ecocombi jeździ na dziennej i nocnej zmianie, a następnie dwukrotnie jedzie do Niemiec. Dzięki długości 25,25 metra dziennie oszczędzamy ruch w przewozach jednej kombinacji. Jest to więc bardzo zrównoważona kombinacja LHV. ”
Zmniejszać emisję CO2
Zrównoważony rozwój jest od lat zakotwiczony w filozofii korporacyjnej De Winter Logistics. De Winter stwierdza „W 2008 roku byliśmy jedną z dziesięciu pierwszych firm w Holandii, które otrzymały nagrodę Lean&Green Award za nasze wysiłki na rzecz ograniczenia emisji CO2. Kilka lat temu zaczęliśmy korzystać z wielu dwupaliwowych ciężarówek Volvo FM LNG i przez cały czas naszej działalności staramy się organizować logistykę w sposób jak najbardziej inteligentny. Pod tym względem w ostatnich latach wiele się zmieniło. W przeszłości produkty od hodowcy trafiały na giełdę, gdzie były sprzedawane na aukcjach. Producenci coraz częściej sprzedają bezpośrednio eksporterom. Oznacza to również, że transport stał się znacznie bardziej skomplikowany, a czynnik czasu odgrywa jeszcze ważniejszą rolę. Rano często nie wiemy, co będziemy robić tego dnia”
Stacje paliwowe z LNG
De Winter zauważył, że sieć stacji LNG także się powiększa, co ułatwia i zwiększa atrakcyjność prowadzenia ciężarówek zasilanych LNG. Dodatkową zaletę stanowi to, że w Niemczech za ciężarówki LNG nie trzeba płacić Maut. De Winter Logistics na codziennej trasie ma dwie blisko położone stacje paliw LNG: w Den Hoorn i Venlo. Te lokalizacje tankowania są własnością PitPoint.LNG – międzynarodowego dostawcy czystych paliw. W dodatku już od pewnego czasu obie firmy współpracują ze sobą. Jeszcze kilka lat temu De Winter Logistics zarządzał mobilną stacją paliw LNG. Joost de Ruijter, menedżer ds. rozwoju biznesu w PitPoint.LNG, powiedział „De Winter jest pionierem w dziedzinie paliw alternatywnych. De Winter wyprzedził swoje czasy dzięki ciężarówkom Volvo Dual Fuel LNG i stacji benzynowej. To wspaniale, że teraz robią kolejny krok z tym pojazdem LHV na LNG”.
Aktywne bezpieczeństwo
Oprócz zrównoważonego rozwoju, De Winter Logistics dużą wagę przywiązuje do bezpieczeństwa. Volvo FH LNG otrzymał pakiet aktywnego bezpieczeństwa z funkcją ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego, tempomatem adaptacyjnym, asystentem ostrzegania kierowcy i asystentem zmiany pasa ruchu. De Winter mówi „Nasi ludzie muszą być w stanie wykonywać swoją pracę bezpiecznie”.
Jakość
Flota De Winter Logistics składa się z 85 ciągników, z których część to ciężarówki Volvo De Winter „Mamy teraz 27 lat i od samego początku mamy flotę pojazdów Volvo. Są to wysokiej jakości ciężarówki, dzięki którym możemy właściwie wykonywać nasze zadania transportowe. Co więcej, kierowcy są z nich zadowoleni, co jest też dla nas ważnym warunkiem. Nasi ludzie muszą mieć dobre zaplecze, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Równie ważna w partnerstwie z Volvo jest dobra współpraca z Volvo Group Truck Center w Maasdijk. Połączenia są krótkie, dobrze się zastanawiają i potrafią precyzyjnie skonfigurować ciężarówki zgodnie z naszymi życzeniami”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA