REKLAMA

Volvo FL Electric dla Oegema Transport

Firma Oegema Transport z Dedemsvaart wprowadziła do użytku pierwsze Volvo FL Electric. Ciężarówka służy do dystrybucji B2C, którą Oegema wykonuje dla dużego szwedzkiego producenta mebli. Zrównoważony rozwój odgrywa kluczowe znaczenie przy wyborze ciężkiego pojazdu elektrycznego. Oegema spodziewa się, że dzięki FL Electric rocznie będzie w stanie zredukować emisję CO2 o 38 ton. FL Electric dla Oegema Transport służy do zadań dystrybucyjnych w północnej Holandii. Gerlof Oegema, dyrektor warsztatu w Oegema Transport, wyjaśnia „Chcemy przede wszystkim zdobyć doświadczenie z pojazdem elektrycznym i dlatego używamy ciężarówki na różnych trasach.

Volvo Fl Electric Producent

W ten sposób możemy nauczyć się optymalnego użytkowania auta. Volvo FL Electric to, obok cięższego Volvo FE Electric, pierwsza ciężka ciężarówka produkowana seryjnie przez producenta OEM. Fakt, że Volvo może dostarczyć ciężarówkę z fabryki, jest dla nas ważny. W ten sposób otrzymujemy całą gwarancję wytwórcy, co daje nam bezpieczeństwo i całkowite odciążenie”.

REKLAMA

Przy zakupie FL Electric Oegema Transport bierze udział w projekcie dofinansowania DKTI GreenFlex, utworzonym przez Green Planet. W rezultacie 25% inwestycji w elektryczną ciężarówkę było dotowanych.

Trwałość

Zrównoważony rozwój był głównym powodem, dla którego Oegema Transport korzystała z elektrycznej ciężarówki. Gerlof Oegema wyjaśnia „Volvo FL Electric będzie jeździć dla dużego szwedzkiego producenta mebli. Podobnie jak dla naszego klienta, zrównoważony rozwój pozostaje dla nas bardzo ważny. Jesteśmy firmą innowacyjną i lubimy stosować najnowsze technologie”.

Przygotowując się do wprowadzenia elektrycznych ciężarówek, w ostatnich latach Oegema uczyniła również działalność bardziej zrównoważoną dzięki 8500 panelom słonecznym na dachu swojej siedziby. Dzięki temu w pełni dostarcza własną energię elektryczną.

Zasięg wystarczający na przewozy dystrybucyjne

Pojazd wyposażono w sześć akumulatorów o pojemności 50 kW każdy. Pozwala to na uzyskanie zasięgu 250 km. Volvo Trucks Netherlands pomogło Oegema w planowaniu optymalnych tras za pomocą Volvo Electric Range Simulator. Gerlof Oegema kontynuuje „Obliczony promień działania jest wystarczający dla naszych codziennych regionalnych działań dystrybucyjnych B2C. Ponadto wiąże się to ze stosunkowo dużą liczbą operacji start-stop. Pojazd ładuje się też podczas hamowania. Dlatego nasze zaangażowanie jest idealne dla pojazdu elektrycznego”.

Ładowanie ciężarówki elektrycznej

Ładowanie odbywa się za pomocą łączy CCS/Combo2 z 400 V AC o mocy 22 kW i 50 kW w nocy. Poza tym w ciągu dnia Oegema Transport może szybko ładować prądem stałym do maksymalnie 150 kW. Od początku przyszłego roku będzie to miało miejsce w Green Planet w Pesse. Podczas obowiązkowego odpoczynku kierowca może tu się ładować przez pół godziny do trzech kwadransów, co zwiększa zasięg o około 150 km. Dzięki temu ładowanie jest możliwe, ale w zasadzie w przypadku Oegema Transport nie okazuje się konieczne. Gerlof Oegema podsumowuje „Spodziewamy się, że z obliczonym zasięgiem 250 km będziemy w stanie realizować nasze zwykłe trasy dystrybucyjne. Jednak korzystamy z ciężarówki na wielu trasach, aby wypróbować także doładowanie i zdobyć doświadczenie. Volvo już wskazało: jazda na napędzie elektrycznym to inna praca. Chcemy się dowiedzieć, jak to działa w naszej codziennej praktyce”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA