SPRAWDZONY SUKCES
Gala Mibrag była pierwszą firmą, która przetestowała Volvo FMX 10x6 z zamontowanymi pojedynczymi, szerszymi oraz wyższymi – o większym promieniu oponami na tylnych osiach napędzanych, zwiększonym rozstawem osi i osią pchaną. Nowy pojazd – przygotowany przez holenderski BAS Mining w oparciu o wzmocnione standardowe 4-osiowe podwozie FMX – wyróżnia się specyficznymi umiejętnościami – wysoką dzielnością terenową oraz dużymi stabilnością, ładownością i prędkością. W rezultacie uzyskano o 50% wyższą wydajność i o 25% niższe zużycie paliwa niż jego konkurenci. Z tego powodu pojazd testowy został zamówiony i zakupiono dwa kolejne takie same egzemplarze.
PROJEKT
W Gala Mibrag, FMX 10x6 z zamontowanymi pojedynczymi oponami na osiach napędzanych, zwiększonym rozstawem osi i osią pchaną (widespread pusher with single mounted tyres) są używane do transportu kilku surowców w jedną stronę na odległość 700 - 1500 metrów. Warunki drogowe są ciężkie: 20-50% trasy przy koparkach zgarniakowych i 50-80% z torfowiska. Ze względów bezpieczeństwa na ciężarówce zastosowano też system wyładunku ze skrzyni w poziomie – tzw. system popychaczowy, który do minimum zmniejsza ryzyko przewrócenia się pojazdu podczas rozładunku. Serwis jest realizowany przez BAS Mining Trucks we współpracy z lokalnym dealerem samochodów ciężarowych Volvo.
Komentarze