Volvo Trucks i DFDS współpracują w celu utrzymywania łańcucha dostaw opartego na pojazdach elektrycznych

Volvo Trucks i DFDS, największa firma logistyczna i wysyłkowa w Europie Północnej, łączą siły w celu elektryfikacji przewozów pojazdami ciężarowymi. W pierwszym etapie współpracy DFDS będzie użytkować w pełni elektryczną ciężarówkę, dostarczając części do fabryki Volvo Trucks w Göteborgu. Inicjatywa stanowi ważny krok w procesie tworzenia wolnego od paliw kopalnych łańcucha dostaw dla Grupy Volvo.

Volvo Trucks i DFDS Producent

DFDS będzie jedną z pierwszych firm obsługujących Volvo FM Electric w ruchu komercyjnym. Ciężarówka posłuży do realizacji dostaw do fabryki Volvo Trucks w Göteborgu. Roger Alm, Prezes Volvo Trucks, mówi "Jestem niezwykle zadowolony i dumny ze współpracy z DFDS w tej drodze do bardziej zrównoważonego transportu. Grupa Volvo postawiła sobie za cel stworzenie łańcucha dostaw wolnego od paliw kopalnych i jest to kluczowy etap w jego realizacji”.

REKLAMA

Niedawno szwedzki koncern ogłosił rozpoczęcie sprzedaży trzech nowych, w pełni elektrycznych ciężarówek o dużej ładowności. Jedną z nich jest typ FM Electric, zaś DFDS będzie jednym z jego pierwszych użytkowników na potrzeby transportu komercyjnego. Po zakończeniu okresu letniego pojazd ten zacznie kursować z dostawami do fabryki Volvo Trucks w Goeteborgu, w Szwecji. Początkowo będzie pokonywać dystans 120 kilometrów dziennie.

Niklas Andersson, wiceprezes i dyrektor działu logistyki DFDS, stwierdza „Ten realizowany na pełną skalę projekt w sposób namacalny pokazuje, jak poważnie DFDS podchodzi do swojej roli w transformacji ku elektromobilności i większemu zrównoważeniu transportu”.

Grupa Volvo jest jednym z największych na świecie producentów ciężarówek i innych pojazdów użytkowych, a przez to także dużym nabywcą usług transportu. Jej cel polega na dążeniu do zbudowania łańcucha dostaw wolnego od paliw kopalnych. Roger Alm wyjaśnia „Naszym wspólnym celem jest wzajemna wymiana doświadczeń i dogłębne zrozumienie kluczowych zagadnień, takich jak m.in. pojemność akumulatorów i ich ładowanie, planowanie tras czy odczucia kierowców. Przechodzenie na napęd elektryczny to coś znacznie więcej, niż tylko kwestia samochodu ciężarowego – to kompleksowe rozwiązanie”.

Wydajne stacje ładowania

Aby zabezpieczyć przyszłość swojej inwestycji, DFDS postanowiła zbudować w swojej bazie w Göteborgu najbardziej wydajne spośród dostępnych na rynku stacje ładowania akumulatorów, o mocy 350 kW. Niklas Andersson kontynuuje „Jesteśmy na początku naszej drogi ku elektromobilności i zdajemy sobie sprawę, że wydajne ładowanie akumulatorów jest ważne. Wiedza zdobyta razem z Volvo przyda się, gdy przyjdzie pora na przyspieszenie. Dzięki niej będziemy w stanie ocenić wymaganą pojemność akumulatorów, zależnie od pokonywanej trasy i specyfiki realizowanych przewozów”

Najbardziej kompletna gama pojazdów w branży

Od chwili rozpoczęcia sprzedaży trzech nowych modeli elektrycznych – FH, FM i FMX – Volvo Trucks dysponuje imponującą gamą aż sześciu elektrycznych wariantów o średniej i dużej ładowności. To obecnie najbardziej kompletna oferta tego typu pojazdów na rynku. Roger Alm podsumowuje „Wraz z wprowadzeniem do oferty tych nowych, w pełni elektrycznych pojazdów, o większej ładowności i z wydajniejszymi układami napędowymi, uważamy, że to odpowiedni czas na szybki postęp w elektryfikacji cięższego transportu drogowego”.

Fakty dotyczące gamy pojazdów elektrycznych Volvo Trucks

Produkcja nowych elektrycznych Volvo FH, FM i FMX z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się w drugiej połowie 2022 roku. Tym samym modele te dołączą do miejskich Volvo FL Electric i Volvo FE Electric, z myślą o tym samym rynku produkowanych seryjnie od 2019 roku. W grudniu 2020 roku w Ameryce Północnej rozpoczęto zaś sprzedaż modelu Volvo VNR Electric.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA