REKLAMA

Volvo Trucks oszczędza paliwo dzięki nowym usprawnieniom

Zmodernizowane silniki wysokoprężne z serii D11 i D13, przeznaczone do pojazdów z rodzin FH, FM i FMX, spełniają nową normę emisji spalin Euro 6 Step D i zawierają w sobie szereg udoskonaleń, dzięki którym operatorzy transportu mogą zmniejszyć koszty paliwa

Producent
Fot. Producent

Mając świadomość, że koszty paliwa mogą stanowić nawet jedną trzecią całkowitych kosztów działalności firmy przewozowej, koncern dokłada wszelkich starań, by znajdować coraz to nowsze sposoby na ograniczenie zużycia paliwa w budowanych przez siebie ciężarówkach. Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności dla klientów, bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów.

Nowa norma Euro 6 Step D koncentruje się na zagwarantowaniu zgodności z wymaganiami w zakresie emisji spalin w trakcie regularnego użytkowania pojazdów. Volvo Trucks spełniło tę bardziej rygorystyczną normę m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin. W zmodernizowanej jednostce D13 wprowadzono także nowy gatunek oleju smarującego klasy VDS-5 o małej lepkości oraz nowe pierścienie zgarniające tłoków, co przełożyło się na redukcję tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Dodatkowo w wersji silnika o mocy 500 KM zwiększono stopień sprężania do poziomu identycznego jak w odmianach o mocach 460 i 420 KM.

REKLAMA

Poza tym funkcja I-See, bazująca na mapach, analizuje topografię drogi przed samochodem i dostosowuje do niej wybór biegu, przyspieszanie oraz hamowanie silnikiem. Została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną auta. Obecnie również tę funkcję poddano zmianom, polegającym m.in. na zaimplementowaniu nowej strategii wyboru przełożeń oraz selektywnego swobodnego wybiegu pojazdu w celu skuteczniejszego wykorzystania funkcji wolnego koła I-Roll.

Wszystkie te udoskonalenia ułatwią użytkownikom spełnienie nowych przepisów dotyczących emisji spalin, jednocześnie zapewniając lepszą ekonomikę paliwową przedstawicieli typoszeregów FH, FM i FMX.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA