REKLAMA

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję nowej generacji ciężarówek o dużej ładowności

Opracowana przez Volvo Trucks nowa generacja ciężarówek o dużej ładowności – serie FH, FH16, FM i FMX – wchodzi do seryjnej produkcji w fabrykach koncernu w Szwecji, Belgii i Rosji.

Volvo Produkcja Producent

Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję nowej generacji samochodów ciężarowych o dużej ładowności

REKLAMA

Roger Alm, Prezes Volvo Trucks, mówi "Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji wkrótce zaczną trafiać do klientów. Wszystkie cztery modele z tej grupy zostały opracowane przede wszystkim z myślą o udoskonaleniu otoczenia kierowcy, poprawie bezpieczeństwa i zwiększeniu wydajności, co przekłada się na większą efektywność tych pojazdów w porównaniu z poprzednikami".

Linie FM i FMX otrzymały całkowicie nowe kabiny, o pionowo poprowadzonych przednich słupkach. Dzięki temu kierowcy zyskali do jednego metra sześciennego więcej przestrzeni we wnętrzu, które jednocześnie stało się bardziej widne. We wszystkich nowych modelach dalszą poprawę widoczności można osiągnąć instalując po stronie pasażera kamerę narożną, pozwalającą skuteczniej obserwować na wyświetlaczu w kabinie strefę z boku pojazdu.

Do innych istotnych zmian należą także nowy interfejs kierowcy oraz oferowane w opcji w FH i FH16 adaptacyjne światła drogowe, przekładające się na większe bezpieczeństwo. Ponadto nowe FH i FM można skonfigurować tak, by zapewniały daleko idące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, jak w przypadku FH z technologią I-Save.

Roger Alm dodaje „Jesteśmy dumni z wysiłku, jaki włożyliśmy w opracowanie tych czterech nowych modeli, które przyczynią się zarówno do znacznej poprawy bezpieczeństwa na drogach, jak i ograniczenia oddziaływania na środowisko naturalne. Opracowanie nowej gamy samochodów ciężarowych wymaga solidnej pracy inżynierskiej i ścisłej współpracy w ramach całej organizacji Volvo, obejmującej też poddostawców. Dlatego rozpoczęcie produkcji pojazdów jest momentem o szczególnym zaznaczeniu dla wszystkich zaangażowanych stron, szczególnie w kontekście trudnego roku, jaki mamy za sobą”.

Chcąc wzmocnić zaangażowanie Volvo Trucks w obszarze zrównoważonych rozwiązań transportowych, premierowe FH, FM i FMX zostały zaprojektowane również z myślą o stosowaniu w nich zelektryfikowanych układów napędowych, których produkcja rozpocznie się w 2022 roku. Oznacza to, że w przyszłości klienci bez żadnych zakłóceń będą w stanie przechodzić na transport wolny od paliw kopalnych, wciąż korzystając z tego samego, ulubionego przez siebie modelu samochodu ciężarowego Volvo.

Oficjalnie wprowadzona na rynek w ubiegłym roku, najpierw w Europie, nowa gama pojazdów o dużej ładowności spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, potwierdzonym zamówieniami na ponad 12 000 sztuk. W 2021 roku pojazdy te są wprowadzane na rynki pozaeuropejskie.

Początkowo nowe samochody będą budowane w fabrykach Volvo Trucks zlokalizowanych w Goeteborgu w Szwecji, Gandawie w Belgii oraz Kałudze w Rosji. Jako pierwszy – w marcu 2021 roku z produkcją startuje zakład montażowy Tuve w Goeteborgu. Martin Folin, p.o. wiceprezes ds. operacyjnych fabryki Tuve, wyjaśnia „Na ten moment przygotowywaliśmy się od dawna, współpracując przy tworzeniu tych niesamowitych produktów. Cała załoga Tuve jest podekscytowana i gotowa do rozpoczęcia dostaw najnowszych, najwyższej klasy pojazdów do naszych klientów, przy zapewnieniu najwyższej jakości”.

Nowe auta są oferowane z wieloma typami kabin i mogą być optymalizowane pod kątem wielu różnorodnych zastosowań. Jak zawsze, Volvo Trucks skoncentrowało się na tym, by kabina mogła służyć jako drugi dom kierowcy, co często ma miejsce w przypadku wersji do przewozów długodystansowych. Z kolei w transporcie regionalnym kabina często pełni funkcję biura, podczas gdy pojazd realizujący transport budowlany ma być wytrzymałym i praktycznym narzędziem pracy.

Dlatego właśnie w centrum uwagi konstruktorów znalazły się aspekty takie jak widoczność z kabiny kierowcy, komfort, ergonomia, poziom hałasu, zwrotność i bezpieczeństwo, a wprowadzone innowacje mają jeszcze swoje odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym nowych typoszeregów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA