[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.1

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

Przy ich projektowaniu główny nacisk położono na otoczenie kierowcy, bezpieczeństwo oraz osiągi, zarazem skupiając się na ich przygotowaniu od strony hardware i software do funkcjonowania w tzw. Środowisku 4.0, czyli środowisku wysoce usieciowionym, opartym na łączności, digitalizacji i cyfryzacji. Do tego dochodzi postępująca – pogłębiona i poszerzona serwicyzacja. Dlatego pojazdy te należy rozpatrywać jako dużą, przyszłościową inwestycję, a firma chce być najlepszym partnerem biznesowym swoich Klientów dzięki umożliwieniu im – wskutek dostarczania odpowiednich narzędzi – podnoszenia konkurencyjności oraz pozyskania lepszych kierowców na coraz trudniejszym rynku.

Nowe auta mają przede wszystkim sprostać wyzwaniom teraźniejszości i najbliższej przyszłości. W układzie koncepcyjno-konstrukcyjno-produktowo-rynkowym powyższe oznacza:

REKLAMA
  • po przebudowie wprowadzenie kabin z flagowej serii FH do rodzin FM i FMX;
  • przygotowanie stanowiska pracy kierowcy – tablicy rozdzielczej do cyfryzacji, łączności i sieciowości;
  • przygotowanie samochodów do działania w tzw. Środowisku 4.0 – na Poziomie 4.0, czyli w obecnych warunkach środowisku silnie usieciowionym oraz opartym na łączności, digitalizacji i cyfryzacji, przy zwracaniu jeszcze baczniejszej uwagi na kwestie ekologiczne;
  • postępującej serwicyzacji okołopojazdowej, z czym wiąże się sukcesywnie poszerzana i pogłębiana paleta usług towarzyszących.

Jednocześnie, co ciekawe, szwedzki koncern, który dzięki modelowi Vera stał się jednym z europejskich pionierów w sferze stopniowego – wybitnie ewolucyjnego wprowadzania odmian w pełni autonomicznych, nie stawia tego jako jednego z wyznaczników premierowej palety. Wręcz przeciwnie, wciąż zwraca uwagę na rolę kierowców. W tym kontekście, aby pomóc klientom w rekrutacji i utrzymaniu najlepszych z nich, skoncentrował się na komercjalizacji ciężarówek będących bezpieczniejszymi, wydajniejszymi i atrakcyjniejszymi narzędziami pracy niż poprzednicy. Szczególnie, że spodziewany wzrost zapotrzebowania na transport wywiera presję na dostępność wykwalifikowanych kierowców na całym świecie. Co gorsze, jak wskazują szacunki, około 20% wszystkich stanowisk pracy dla prowadzących pozostaje nieobsadzonych, co de facto oznacza chroniczny brak wykwalifikowanych kadr. Tym samym w aktualnych realiach kierowcy bezpiecznie i efektywnie obsługujący tabor, są nieocenionym atutem dla każdej firmy przewozowej. Ukierunkowanie na nich wynika z wciąż znaczącego wpływu, jaki wywierają na wyniki swoich pracodawców w zakresie efektywności, wydajności i obsługi. Dobry kierowca w znacznym stopniu może bowiem przyczynić się do poprawy rentowności działalności. Jego odpowiedzialne zachowanie umożliwia mianowicie m.in. ograniczanie emisji CO2 i kosztów paliwa oraz redukuje ryzyko wypadków, obrażeń i nieplanowanych przestojów. Tym samym nowa linia ma pomóc prowadzącym pracować jeszcze bezpieczniej i wydajniej, a klientom dostarczać silniejszych argumentów w walce o pozyskanie najlepszych profesjonalistów – przyciągać i zatrzymywać wykwalifikowanych specjalistów.
Nowe samochody są dostępne z kilkoma różnymi rodzajami kabin oraz można je optymalizować pod kątem wielu zastosowań. W wersjach do transportu długodystansowego kabina jest drugim domem kierowcy. W transporcie regionalnym auto często pełni funkcję mobilnego biura, ale budowa takich odmian sprawia, że to solidne i praktyczne narzędzia robocze. Dlatego widoczność, komfort, ergonomia, poziom hałasu, zwrotność i bezpieczeństwo były głównymi punktami, na których Volvo skoncentrowało się, przygotowując ostatnie wydania. Przykładowo wszystkie modele wyposażono w całkowicie nowy interfejs do obsługi informacji i komunikacji. W rezultacie kierowca może łatwiej przeglądać i nadzorować szereg funkcji, a wykonywane przy tym czynności są mniej stresujące i rozpraszające. Całkowicie cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników z 12-calowym ekranem znacznie ułatwia wybranie chwilowo potrzebnych informacji. W miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy znajduje się 9-calowy wyświetlacz dodatkowy obsługujący system Infotainment, nawigację, informacje na temat transportu oraz obraz z kamer monitorujących. Tymi funkcjami można sterować przyciskami na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA