[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.2

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

W przypadku FH kolejna generacja łączy najbardziej udane elementy z poprzedniej serii FH z tzw. inteligentnymi technologiami oraz funkcjonalnym, zorientowanym na człowieka designem. Rezultat stanowi inteligentny i wyrafinowany samochód, pomagający kierowcy pracować wydajnie w każdych warunkach. Nacisk położono więc głównie na trzy aspekty: dalszą poprawę warunków pracy i odpoczynku na pokładzie, przygotowanie do Poziomu 4.0 oraz postępującą redukcję TCO, w tym kosztów paliwa.

W odniesieniu do kierowcy starano się, by jego miejsce pracy podporządkować możliwości efektywnego wykonywania zadań, bezpieczeństwu i komfortowemu życiu w trasie. To uwzględnianie potrzeb prowadzących znalazło swój wyraz w odświeżonej kabinie i innowacyjnych funkcjach bezpieczeństwa.
Kabiny w premierowych FH i FH16 są takich samych rodzajów, jak przedtem, czyli: sypialna z obniżonym dachem, sypialna, Globetrotter, Globetrotter XL i Globetrotter XXL. Ich pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalają nadać autom indywidualny charakter. Niemniej w kabinach tych pozostawiono dotychczasowe szkielet i zasadnicze wytłoczki, w pierwszym rzędzie skupiając się na tym, co trzeba odnowić z punktu widzenia obecnych i przyszłych potrzeb samych przewoźników oraz pracujących dla nich.
Przede wszystkim zarówno w FH, jak i flagowym FH16, unowocześnione wnętrze lepiej podkreśla uwagę poświęcaną kierowcom, oferując im dobre warunki do pracy. Prezentacja danych znacznie się poprawiła dzięki nowym wyświetlaczom. Czynniki rozpraszające uwagę zostały zminimalizowane, gdyż podstawowe informacje dotyczące jazdy są przejrzyście wyświetlane na wygodnym i dobrze widocznym wyświetlaczu zestawu wskaźników. Centralny punkt przestrzeni roboczej stanowi bowiem zmodernizowana tablica rozdzielcza z całkowicie cyfrowym 12-calowym wyświetlaczem zestawu wskaźników o wysokiej rozdzielczości oraz uchwytem na kubek i otwartym schowkiem z oświetleniem sterowanym czujnikiem ruchu. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników kierowca ma do wyboru cztery różne widoki ekranu zależnie od sytuacji jazdy i preferowanych informacji. Wymagające interakcje koncentrują się zaś teraz na wyświetlaczu dodatkowym, zlokalizowanym w pobliżu fotela kierowcy. Ten opcjonalny 9-calowy, łatwo dostępny wyświetlacz może obsługiwać system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamer monitorujących. Da się go obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania. Taki prosty dostęp do różnych informacji zwiększa możliwość wykonywania pracy przez kierowcę efektywnie, bezpiecznie i komfortowo. Co więcej, zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków.
Poza tym nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak skrzyni biegów I-Shift spowodował, że poruszanie się wewnątrz kabiny stało się znacznie prostsze. Kierowcy potrzebujący akumulatora o większej pojemności mogą zaś wybrać inteligentny podwójny system magazynowania energii, zawsze zapewniający rezerwę mocy na uruchomienie silnika. Istnieje także wiele opcji dostosowań przy użyciu nowych tkanin i kolorów.

REKLAMA

Z zewnątrz postawiono natomiast na nieco bardziej dynamiczne, agresywne wzornictwo, określone jako wyrafinowane i odważne. Jego cechą charakterystyczną są reflektory w kształcie litery V, z linią przesuniętą na zewnątrz i dopasowaną do linii drzwi. Do drzwi przesunięto także kierunkowskazy, co z jednej strony poprawiło aerodynamikę, z drugiej wzmocniło wyraz pojazdu. Dochodzą jeszcze cieńszy i bardziej elegancki panel wycieraczek oraz większy znak firmowy, poprawiający rozpoznawalność nowego FH nawet z dużej odległości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA