[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.3

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

Jednocześnie w FH i FH16 bardziej udoskonalono systemy bezpieczeństwa pozwalające unikać wypadków, w tym wprowadzono tzw. inteligentne technologie i funkcje, takie jak reflektory z aktywnymi światłami mijania. System ten poprawia bezpieczeństwo ogółu użytkowników dróg, gdyż automatycznie wyłącza wybrane segmenty świateł drogowych LED, kiedy ciężarówka zbliża się do innych pojazdów. Światła drogowe są dostosowywane, kiedy kamera i radar wykryją inne pojazdy lub kiedy kamera wykryje zmiany ilości światła wokół ciężarówki. Do innych funkcji FH i FH16 zwiększających bezpieczeństwo i ułatwiających jazdę należą: tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia oraz udoskonalony tempomat adaptacyjny. Tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy) ustawia maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszaniu. W tym celu załącza hamulce kół, jeśli do utrzymania stałej prędkości przy zjeździe potrzebna okazuje się dodatkowa siła hamowania. Udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC) działa z kolei w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h. Bezpieczeństwo dodatkowo poprawia system rozpoznawania znaków drogowych, pokazywanych na wyświetlaczu zestawu wskaźników. System ten jest w stanie wykrywać znaki, przykładowo ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości. Przy tym standardowe wyposażenie stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS), konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja występuje Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa, jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności. Istnieje też możliwość uzyskania lepszej widoczności wskutek montażu po stronie pasażera kamery narożnej, przesyłającej widok z boku auta na wyświetlacz dodatkowy.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA