REKLAMA

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.5

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

Wraz z nowym FH na rynek wchodzi nowe, wydzielone, flagowe FH16. Zawiera ono nowe funkcje bezpieczeństwa i ma – zdaniem Volvo – łączyć komfort i przygotowane pod kątem potrzeb kierowcy środowisko pracy z mocą oraz najnowszymi technologiami w celu uzyskania najwyższej wydajności.

Z zewnątrz o jego charakterze decydują lśniące jak kryształy reflektory w kształcie litery V, co odzwierciedla inteligentne technologie wykorzystywane w pojazdach tego rodzaju. Mocny charakter i dziedzictwo wzbogaca krata wlotu powietrza z motywem wodospadu. Panele reflektorów przesunięto zaś nieco na zewnątrz, aby poprawić aerodynamikę auta i nadać mu bardziej zdecydowany wygląd. Ponadto przeprojektowano i udoskonalono najbardziej ikoniczne elementy stylistyczne z wcześniejszych generacji. Na przykład nowe, zaawansowane technologicznie reflektory podkreślają niepowtarzalność oświetlenia, a cały przód powstał dla zwiększenia wrażenia. Do tego FH16 stało się „inteligentniejsze” i wykorzystuje łączność w większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej, a zmodernizowane otoczenie w jak największym stopniu uwzględnia potrzeby kierowców. M.in. nowe akcenty kolorystyczne i wysokiej jakości wykończenie składają się na wrażenie ekskluzywności, z kolei zaprojektowany od podstaw wybierak zakresów I-Shift zawiera teraz umieszczone na nim podświetlane symbole wyboru biegów. Przy tym nowe tryby jazdy umożliwiają osiągnięcie optymalnej wydajności.

REKLAMA

Następne novum ukierunkowano na poprawę zwrotności i produktywności. Wyższa nośność przedniej osi oraz zwiększone kąty skrętu osi wleczonej i pchanej zapewniają lepszą zwrotność oraz wyższą produktywność. Na potrzeby wyjątkowo wymagających operacji przygotowano natomiast nową oś zespoloną o nośności aż 38000 kg.
Do napędu FH16, jak dawniej, służą silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji. Silnik D16K zgodny z Euro 6 Step D istnieje w trzech nastawach, o następujących maksymalnych mocach i momentach obrotowych: 550 KM/2800 Nm, 650 KM/3150 Nm oraz 750 KM/3550 Nm. Do tego dochodzi system zmiany biegów I-Shift z pakietami oprogramowania dla odmiennych obszarów zastosowania.
Ogólnie, wskutek połączenia 16-litrowego silnika o mocy do 750 KM, lepszej zwrotności, najnowszej technologii bezpieczeństwa i większego wspomagania pracy kierowcy, nowe FH16 powinno zapewniać wyższą wydajność w przypadku najbardziej wymagających zadań transportowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA