REKLAMA

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.6

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

Producent

O ile jednak w przypadku FH i FH16 mamy raczej do czynienia z pewnymi ewolucyjnymi, chociaż istotnymi modyfikacjami i usprawnieniami, jak w sferze przygotowania ich do funkcjonowania w sieciowym Środowisku 4.0, o tyle w odniesieniu do szosowej i specjalizowanej linii FM i oraz bardziej specjalistycznej FMX obecnie wdrażane zmiany da się określić jako de facto rewolucyjne. Najważniejsza z nich wiąże się z komercjalizacją kompletnie nowych kabin, pochodzących z serii FH. Tym samym premierowe FM i FMX przestają otrzymywać kabiny, które po raz pierwszy dostały w 1998 roku, a które swoimi korzeniami sięgają FH pierwszej generacji i roku 1993.

Generalnie FM i FMX, czyli mniejsze gamy o dużej ładowności, obejmują pojazdy zabezpieczające potrzeby użytkowników z wielu sektorów gospodarki. Przy tym premierowe FMX powstały, gdyż klienci z branży budowlanej i innych segmentów wiążących się z przewozami specjalizowanymi i specjalistycznymi muszą sprostać coraz wyższym wymaganiom dotyczącym ochrony środowiska, efektywności kosztowej, bezpieczeństwa i produktywności. Volvo daje im więc solidne zespolone narzędzia wieloskładowe, zawierające m.in. innowacyjne usługi towarzyszące, aby ułatwić pracę oraz zwiększyć bezpieczeństwo i rentowność.

REKLAMA

Wobec tego FM i FMX cechuje wiele udoskonaleń środowiska pracy kierowcy oraz innowacji podnoszących poziom komfortu, bezpieczeństwa i wydajności. Aktualnie nowe kabiny występują jako: dzienna, dzienna z obniżonym dachem, sypialna z obniżonym dachem, Globetrotter oraz załogowa. Kabiny te są bardziej przestronne i gwarantują lepszą widoczności, wiele funkcji wyświetlacza zestawu wskaźników jest takich samych jak w typoszeregach FH i FH16, a pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalają nadać samochodom indywidualny charakter.

Zgodnie z twierdzeniem firmy, iż kierowcy to najważniejsze bogactwo w branży transportowej, wraz z nowym FM wprowadzone zostaje wszechstronne narzędzie pracy, będące również oazą komfortu. Wskutek tego umożliwia przewoźnikom przyciąganie i zatrzymywanie najlepszych kierowców, którzy z powodzeniem będą mogli wspierać ich działalność.
Przede wszystkimobniżenie linii drzwi, większe okna, nowe lusterka wsteczne, kamera narożna po stronie pasażera i pionowe słupki przednie – A powodują, że widoczność z wnętrza należy do bardzo dobrych. Co więcej, pionowe słupki przednie – A pozwoliły jeszcze uzyskać dodatkowy metr sześcienny przestrzeni i więcej światła, równocześnie przekładając się na wyższy komfort i więcej miejsca do pracy. Do tego doszła tzw. inteligentna technologia, na której Volvo koncentruje się przy tworzeniu mobilnego biura dla prowadzących. Centralny element wnętrza stanowi więc – oferowana w nowych kolorach – nowa tablica rozdzielcza z większą liczbą schowków oraz nowoczesnym aktywnym wyświetlaczem. Zestaw wskaźników – zarówno w FM, jak i w FMX, zawiera 12-calowy, aktywny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z przejrzystym interfejsem. Kierowca może bez trudu zapoznać się z ważnymi informacjami oraz zależnie od sytuacji jazdy wybrać jeden z czterech widoków ekranu. Wyświetlacz zestawu wskaźników, gotowy do przyszłych aktualizacji i obsługi usług korzystających z łączności (connected services), zaprojektowano tak, aby uprościć czynności obsługowe kierowcy i zminimalizować czynniki rozpraszające podczas korzystania z najważniejszych informacji. Nowe FM ma także opcjonalny, łatwo dostępny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy, obsługujący system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie oraz obraz z kamer monitorujących. Wyświetlacz ten da się obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania. Przy tym zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA