[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową generację ciężarówek o wysokiej ładowności zaprojektowanych z myślą o kierowcy Cz.7

Pod koniec lutego Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało od razu cztery nowe serie ciężarówek, wszystkie klasy tonażowej ciężkiej. Są to odnowione FH i FH16 oraz mocno zmodyfikowane FM i FMX, na które przypada około dwóch trzecich dostaw.

W porównaniu ze starymi kabinami w FM i FMX zmienianie uległo oczywiście zdecydowanie więcej kluczowych elementów. Nowa kierownica z opcją pochylania kolumny pozwala kierowcy podczas jazdy przyjąć indywidualną i ergonomiczną pozycję. Dolną leżankę w kabinie sypialnej zamocowano wyżej niż poprzednio, co zapewnia większy komfort i skutkuje uzyskaniem dodatkowego miejsca do przechowywania pod spodem. W górnej części tylnej ściany znajduje się schowek z panelami LED w przegrodach. Przejście z fotela na leżankę stało się łatwiejsze ze względu na nowy, cieńszy i ergonomicznie zaprojektowany wybierak zakresów skrzyni biegów I-Shift. Kabina dzienna ma na tylnej ścianie nowy, 40-litrowy schowek z wewnętrznym oświetleniem. Komfort kabin podnosi też lepsza izolacja chroniąca przed zimnem, gorącem i hałasem, a sterowana czujnikiem klimatyzacja z filtrem węglowym oznacza dobrą jakość powietrza w każdych warunkach. Odmieniono również wygląd zewnętrzny, aby odzwierciedlić nowe właściwości oraz ogólnie wykreować inną, bardziej atrakcyjną stylistykę. Poprawiony pod względem aerodynamicznym kształt ma charakterystyczne linie z przodu. Pojedyncza, elegancka i wyrazista linia przechodzi przez bok. Ponadto dostępne reflektory halogenowe lub LED w kształcie litery V zlokalizowano tak, aby uzyskać optymalne parametry aerodynamiczne, a większy panel znaku firmowego i górna krata wlotu powietrza z nowym wzorem siatki nadają odważny i zdecydowany wygląd.
Premierowe FM i FMX, analogicznie jak premierowe FH i FH16, oprócz lepszej widoczności i komfortu dla kierowców, cechują automatyczne funkcje bezpieczeństwa pomagające unikać wypadków, takie jak tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), ustawiający maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszaniu podczas zjeżdżania z góry, oraz udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC), działający w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h. Do tego standardowe wyposażenie stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest natomiast dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności. Kolejne układy związane ze sferą bezpieczeństwa to opcjonalna kamera narożna po stronie pasażera, przesyłająca widok z boku auta na wyświetlacz dodatkowy, oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Znaki te są pokazywane na wyświetlaczu zestawu wskaźników, aby ostrzec kierowcę. System ten jest w stanie wykryć takie znaki, jak ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i limity prędkości.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA