Volvo Trucks wprowadza nowe funkcje dla bezpiecznego i wymagającego przewozu

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, poprawiających bezpieczeństwo i właściwości jezdne ciężarówek oraz ułatwiających precyzyjne manewrowanie w ciasnych przestrzeniach oraz na wyboistych lub śliskich drogach, takich jak place budowy.

Volvo Trucks Polska Producent

Pär Bergstrand, kierownik ds. ciężkich przekładni w Volvo Trucks,m wyjaśnia "Dzięki kilku sprytnym aktualizacjom zautomatyzowanej skrzyni biegów I-Shift byliśmy w stanie udostępnić szereg nowych funkcji, które poprawiają prowadzenie, bezpieczeństwo i komfort. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcy większą kontrolę i łatwość obsługi podczas manewrowania”.

REKLAMA

Większa precyzja i bezpieczeństwo w trudnych warunkach

Terrain Brake – hamulec ternowy – to nowe rozwiązanie do jazdy z małą prędkością po trudnym i nierównym terenie. Ta funkcja sprawia, że manewrowanie pojazdem staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze. Jeśli kierowca hamuje, gdy jedno z kół znajduje się na krawędzi wzniesionej powierzchni, takiej jak duży kamień lub krawężnik, koło może się stoczyć, zanim kierowca zdąży zahamować. Utrudnia to utrzymanie kontroli nad pojazdem. Nowe rozwiązanie Terrain Brake hamuje, gdy tylko kierowca zwolni pedał przyspieszenia. Samochód utrzymuje wówczas swoją pozycję bez toczenia, co umożliwia wykonywanie niewielkich ruchów z dużą precyzją. Pär Bergstrand kontynuuje „Terrain Brake jest idealny do jazdy w terenie, na przykład na placach budowy, w kopalniach lub podczas częstej jazdy po nierównych drogach. Może być też przydatny w trakcie manewrowania w miastach oraz pokonywania progów zwalniających i krawężników. Niezależnie od sytuacji daje kierowcy znacznie większą zwinność i kontrolę, czyniąc pracę bezpieczniejszą i łatwiejszą”.

Change Direction – zmiana kierunku – to kolejne rozwiązanie ułatwiające manewrowanie ciężarówką przy niskich prędkościach. Sytuacje, takie jak skręcanie w ograniczonej przestrzeni lub cofanie się na doku załadunkowym, zazwyczaj wymagają krótkich, ostrych ruchów, oznaczając dla kierowcy konieczność przełączania między pedałami hamulca i przyspieszenia Teraz, zamiast hamować, kierowca może cofnąć pojazd, jednocześnie jadąc do przodu. Nowa funkcja sprawia, że ciężarówka zatrzymuje się automatycznie, a następnie zaczyna się cofać, podczas gdy kierowca po prostu naciska pedał przyspieszenia. Aby ponownie ruszyć do przodu, wystarczy wrzucić bieg do przodu i przytrzymać wciśnięty pedał gazu.

Active Grip Control to funkcja, która znacząco poprawia stabilność i przyspieszenie na śliskiej nawierzchni. Jeśli samochód zacznie wpadać w poślizg, wiele czujników zapewnia, że układ kierowniczy pojazdu inteligentnie reaguje na nawierzchnię, aby pomóc kierowcy pozostać na drodze. Nowa funkcja ma także na celu zmniejszenie ryzyka ścinania i nadsterowności podczas jazdy bez ładunku.

Volvo Trucks zaktualizowało jeszcze tempomat, aby można go było aktywować przy prędkościach tak niskich, jak 4 km/h, a nawet 2 km/h, jeśli pojazd jest wyposażony w opcjonalne biegi pełzające.

Pär Bergstrand podsumowuje „Jestem naprawdę dumny, że udało się nam opracować tak wiele przydatnych funkcji, które nie tylko usprawniają jazdę na placach budowy, ale są również przydatne w wielu innych sytuacjach, takich jak transport drewna i jazda w miastach”.

Dostępność:

  • Hamulec terenowy to opcja w Volvo FH16 i innych samochodach Volvo z napędzaną przednią osią.
  • Zmiana kierunku jest dostępna jako opcja w Volvo FH , FM i FMX .
  • Active Grip Control jest standardem we wszystkich cięższych samochodach Volvo z napędem elektrycznym oraz – z kilkoma wyjątkami – we wszystkich cięższych samochodach z silnikami Euro 6.
  • Zaktualizowany tempomat jest standardem we wszystkich cięższych samochodach Volvo.
REKLAMA