W przypadku Vera nazwa ciężarówka staje się więc metodologicznie nazwą nieco dyskusyjną w użyciu, gdyż pojazd ten w ogóle został pozbawiony kabiny i konstrukcyjnie praktycznie nie ma możliwości jej późniejszego wprowadzenia. Tym samym jednak całkowicie spełnia wymagania – założenia Pojazdu Użytkowego 4.0 – Pojazdu Użytkowego Poziomu 4.0, którymi są:
- pełna autonomizacja poruszania się;
- całkowicie elektryczny układ napędowy, co powoduje spełnianie wymogu wysokiej proekologiczności;
- pełna zdolność do funkcjonowania w sieci – w środowisku sieciowym - sieciocentrycznym.
Ważna pozostaje tu również tzw. holistyka w sferze zagadnień związanych z użytkowaniem – w swojej analizie Vera wymaga bowiem podejścia zintegrowanego i kompletnego w kwestii spojrzenia na problemy i generalnie problematykę transportu towarowego. W efekcie bezwzględnie musi być analizowana w niezwykle szerokim kontekście. W takim układzie należy ją zatem rozpatrywać jako składnik znacznie większej systemowej całości – znacznie większego centralnie sterowanego, zarządzanego i kontrolowanego systemu logistyczno-przewozowego, związanego ze zoptymalizowanym w układach czasowym, kosztowym, organizacyjnym i zasobowym przemieszczaniem ładunków (dóbr) z określonych punktów nadania do określonych punktów odbioru, z możliwymi punktami komasowania i dekomasowania (rozkomasowywania) – formowania i rozformowywania zadanych przesyłek, w celu uzyskania postawionych przed tym systemem celów ekonomicznych, w tym kosztowych, oraz – jako powiązane składowe – elementów jakościowych, m.in. dotyczących pewności, szybkości, bezpieczeństwa i dostępności. W rezultacie Vera – wpięta odpowiednio w taki zintegrowany – skoncentrowany oraz centralnie sterowany i zarządzany system – odpowiada za przesył ładunków pomiędzy wyznaczonymi miejscami zgodnie z założonymi brzegowymi, przyjętymi i rozpatrywanymi w tym procesie określonymi wskaźnikami. Wskaźniki te pozostają ważne z punktu widzenia zarówno bezpośrednio odpowiedzialnych za realizację tych operacji, jak i w jakikolwiek sposób – w jakimkolwiek zakresie związanych – mających bezpośredni i pośredni interes – w ich w pełni przynajmniej zoptymalizowanym wykonywaniu, w myśl obowiązujących w tym zakresie w danej grupie – organizacji kryteriów oceny (ewaluacji).
Komentarze