[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Volvo Vera – pierwsza kompletna ciężarówka Poziomu 4.0 dla działania w Środowisku 4.0 Cz. 3

We wrześniu 2018 roku Volvo Trucks ujawniło eksperymentalną ciężarówkę, a właściwie bezzałogową – bezkabinową autonomiczną, w pełni elektryczną ciągnącą jednostkę transportową, o nazwie Vera. Ma ona postać 2-osiowej jednostki napędzanej – silnikowej, w wydaniu z siodłem – jako ciągnik siodłowy.

Fot. Producent

Sam projekt Vera rozpoczął się całkiem niedawno. Wiosną 2017 roku Mikael Karlsson dał zielone światło Volvo Trucks w Göteborgu, aby rozpocząć projektowanie Vera. Tym samym zaledwie dwa lata temu niewielka grupa kolegów, w tym projektanci, eksperci biznesowi oraz techniczni z Volvo Trucks, połączyli siły, zjednoczeni przekonaniem, że sektor transportowy potrzebuje autentycznego wstrząsu, by móc szybciej przejść na wyższy poziom wzrostu i rozwoju, konieczny z kolei, by przynajmniej zoptymalizowanie być w stanie stawić czoło – sprostać stawianym przed nim przyszłym wymaganiom i wyzwaniom. Sektor ten mianowicie potrzebuje propozycji produktowych, zarówno ze sfer hardware, jak i software, cechujących się większą wydajnością, bardziej opłacalnych i bardziej zrównoważonych. Jednak, jak zauważył to niewielki zespół pracujący nad Vera, dokonanie autentycznego przełomu było możliwe tylko w następstwie swoistej odwagi i de facto delfickiego spojrzenia na zagadnienie – kwestia w pierwszym rzędzie dotyczyła tego, by zacząć myśleć kompletnie inaczej na temat sposobu realizacji procesu przewozowego na etapie – etapach, w których jest czy może być w niego włączony – odpowiadać za niego – pojazd kołowy.

Biorąc zatem pod uwagę konieczność obniżenia kosztów klientów, zespół zbadał możliwości oferowane przez automatykę, łączność oraz elektromobilność i na podstawie opracował koncepcję Vera – autonomicznego, w pełni elektrycznego pojazdu, mogącego (z)integrować się z bardziej złożonymi systemami logistycznymi.

REKLAMA

Na samym początku procesu twórczego Mikael Karlsson i jego współpracownicy skupili się na potrzebach odbiorców dotyczących stałego i powtarzalnego przepływu ładunków między punktami A i B, a nie na samym pojeździe. Główną inspiracją tego holistycznego podejścia był ekosystem, a cel polegał na zaproponowaniu pojazdu zdolnego do ciągłego realizowania procesu przemieszczania – przez cały dzień i noc, w ten sposób zwiększając produktywność wykonywanych operacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij