Ogólnie, wskutek braku kabiny, Vera prezentuje się niezwykle kompaktowo i zwarcie – jest de facto samym podwoziem z wybrzuszoną – podniesioną partią przednią – nad przednią osią i niezwykle krótkim przednim zwisem, z zamontowanym z tyłu siodłem, pozwalającym na współpracę z klasycznymi, dzisiaj stosowanymi naczepami szosowymi 1-, 2- i 3-osiowymi.
Pod względem konstrukcyjnym i użytkowym Vera to z kolei elektryczny, autonomiczny pojazd, mogący pracować przy znacznie mniejszej emisji spalin i niskim poziomie hałasu. Dlatego jego napęd jest oczywiście w całości elektryczny. Powyższe właśnie oznacza zerową emisję spalin i niski poziom hałasu, gdyż jedynie elektryczne układy napędowe mogą potencjalnie prowadzić do redukcji hałasu, zużycia paliwa i emisji spalin. Poza tym – dla uzyskania maksymalnego stopnia unifikacji i bazując na do tej pory dostępnym systemie modułowym – układ napędowy i zestaw akumulatorów są tego samego rodzaju, jak we współczesnych elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks. Do tego pojazd wyposażono w nowoczesne, skuteczne systemy autonomicznej jazdy. Określają one jego własną pozycję na drodze z dokładnością do centymetrów, gruntownie monitorują i analizują poczynania innych użytkowników drogi – uczestników ruchu, a następnie wysoce precyzyjnie reagują na sytuację. Kontrola i monitorowanie odbywają się za pośrednictwem centrum sterowania. Takie centrum kontrolne bezustannie monitoruje operacje transportowe, nadzorując pozycję każdego pojazdu, stan akumulatorów, ładunek, wymagania dotyczące obsługi technicznej oraz szereg innych parametrów. W dodatku tempo przemieszczania precyzyjnie i elastycznie dopasowuje się do obsługiwanych procesów produkcyjnych, tak aby uniknąć niepotrzebnego oczekiwania i zapewnić wymaganą precyzję dostaw. Taki sposób działania pozwala zminimalizować straty w postaci nadmiernych zapasów oraz zwiększyć ogólną dyspozycyjność. Co więcej, pojazdy obsługujące tę samą trasę współdziałają ze sobą w celu optymalizacji przepływu ładunków. Tym samym wykazują potencjał, aby uczynić transport bezpieczniejszym, czystszym oraz bardziej wydajnym i od samego początku ukierunkowanym na dość odważną zmianę dotychczasowego status quo w branży przewozowej. Projekt ten ucieleśnia bowiem tę bardzo śmiałą wizję, ponieważ bezpośrednio kwestionuje teraz obowiązujące konwencje.
Oznacza to, że Volvo Trucks będzie nie tylko dostawcą pojazdów, ale i dostawcą kompletnego, zintegrowanego megaproduktu przemieszczeniowego, ukierunkowanego na maksymalnie zoptymalizowany we wszelkich rozpatrywanych układach przesył ładunków z jednego węzła do drugiego. Ponieważ też proponowany system jest w pełni zautomatyzowany, może umożliwiać całodobowe operacje, pomagając w tworzeniu ciągłego przepływu towarów z większą precyzją dostarczania..W takim układzie korzystanie z pojazdów autonomicznych, z zerową emisją spalin i bezgłośnych, oznacza, że ich użytkowanie równie wydajnie może się odbywać zarówno w dzień, jak i w nocy.
Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe powstało z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań przewozowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz wysoką precyzją dostaw – tzn. do regularnych i powtarzalnych zadań na krótkich dystansach, gdzie duże ilości towarów muszą być dostarczane z wysoką precyzją. Typowe przykłady to przewozy w ramach danych centrów logistycznych, ale możliwe są także inne zastosowania w portach, fabrykach i centrach megaspedycyjnych.
Komentarze
~123, 2019-02-01 17:58:43
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?